تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۲۳۴۹۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش هفتگی بورس تهران؛

افزایش ارزش و حجم کل معاملات نسبت به هفته گذشته

‌می‌متالز - در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۱۲ آبان، نسبت به هفته منتهی به ۵ آبان‌ماه افزایشی شد؛ همچنین، شاخص کل بورس نیز افزایش ۰.۳۲ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۱۲ آبان ۱۴۰۰، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۴.۵۵ درصد افزایش، از ۱۸۶ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال به ۱۹۵ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۲۲ میلیارد و ۴۹۵ میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون سهم رسید که افزایش ۱۳.۲۰درصدی را نشان می‌دهد.


وضعیت صعود و نزول بازار‌ها


در هفته یادشده، بازار‌ها نسبت به هفته گذشته خود روند متفاوتی را سپری کردند؛ همچنین بازار بدهی که تنها سبزپوش هفته منتهی به ۵ آبان ماه بود، سرخ‌پوش شد.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۶.۸۹ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۷۸ هزار و ۷۵ میلیارد ریال به ۷۲ هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۵آبان ماه ۹ میلیارد و ۳۱۹ میلیون سهم بود به ۱۰۹ میلیارد و ۵۴ میلیون سهم در هفته جاری رسید و افزایش ۷.۸۹درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام نیز همانند بازار اول سهام افزایشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۱۲ آبان نسبت به هفته گذشته خود، ۲۹.۱۲درصد افزایش یافت و از ۴۹ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال به ۶۳ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۳۳.۸۲درصد افزایش، از ۹ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم به ۱۲ میلیارد و ۶۲۹ میلیون سهم رسید.

بازار بدهی برخلاف بازار‌های دیگر، هفته‌ای قرمز را پشت سر گذاشت و ارزش معاملات این بازار با افت ۱۵.۶۰ درصدی از ۷ هزار و ۵۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۵ هزار و ۹۵۷ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۱۲ آبان رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۷/۵۱ میلیون برگه به ۶.۱۹ میلیون برگه رسید که افت ۱۷.۵۵درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۵ آبان ماه ۱۲۶ میلیارد ریال بود که در هفته منتهی به ۱۲ آبان به ۱۶۰ میلیارد ریال رسید و افزایش ۲۷.۳۴ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با ۱۳۶.۵۰ درصد افزایش، از ۰.۹۲ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۲.۱۸ میلیون قرارداد در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۱۲ آبان در مقایسه با هفته پیش، روندی افزایشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۵۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال در هفته قبل به ۵۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و افزایش ۱.۰۵ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افت ۲۵.۶۶درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون یونیت به ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون یونیت رسید.


شاخص کل افزایشی شد


بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۱۲ آبان نسبت به هفته گذشته خود رشد ۰.۳۲ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد افزایش یافت که رشد ۴ هزار و ۴۸۰ واحدی را نشان می‌دهد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته جاری نسبت به هفته قبل کاهش داشت و با ۰.۵۶ درصد کاهش از ۳۷۶ هزار و ۴۷۰ واحد به ۳۷۴ هزار و ۳۵۰ واحد رسید و ۲ هزار و ۱۲۰ واحد کاهش یافت.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده