به گزارش میمتالز، رحمت اله فیروزی با اشاره به موضوع اصلاح قیمت خودرو به عنوان یکی از ضرورتها که میتواند موجب شکوفایی این صنعت شود گفت: اگر این امر موجب جبران ضرر و زیان خودروسازان در قیمت تمام شده محصولات و بوجود آمدن رقابت و افزایش کیفیت محصولات شود، اقدام ارزشمندی است. اما اگر آزاد سازی صرفا به دلیل افزایش قیمتها رخ دهد، مضر است.
وی افزود: خودروسازان میتوانند تقاضای موجود را تامین کنند. چنانچه که مشاهده میشود خودرو به وفور وجود دارد. اما تنها تعداد مهم نیست بلکه باید بر روی کیفیت نیز کار شود تا خودرویی که در اختیار مردم قرار میگیرد از ایمنی لازم برخوردار بوده و بتواند رضایت مردم را جلب کند. دولت در صورت عدم حمایت از خودروسازان و عدم موافقت با آزادسازی عادلانه قیمت ها، باید به اصل نود پایبند بوده و ضرر و زیان آنها را از طریق انجام اقداماتی کارشناسی و صحیح جبران کند.
فیروزی ادامه داد: در موضوع واردات خودرو، یک دیدگاه، نگاه مقام معظم رهبری و سیاستهای کلی نظام است که بر تقویت داشتههای داخل تاکید میکند. نگاه دوم نیز واردات خودرو را محرکی برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت محصولات داخلی میداند. دیدگاه مجلس حمایت از صنعت و به ویژه خودروسازی است. نه تنها در خودرو بلکه در تمام حوزهها باید داشتهها را تقویت و از آنها حمایت کرد تا بتوان در آینده نزدیک، تبدیل به یک برند جهانی در حوزه صادرات محصول به سایر کشورها شد.
منبع: بورس پرس