تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۳۵۱۳۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پیش بینی قیمت خودرو/ پراید چرا گران‌تر می‌شود؟

‌می‌متالز - کارشناس بازار خودرو گفت: عامل کلان پشت تحولات قیمت خودرو است.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو از هفته پیش همزمان با افزایش قیمت دلار و طلا افزایشی شد، به شکلی که قیمت پراید ۱۳۱ بعد از مدت‌ها دوباره به یک صد و ۶۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و رانا پلاس به ترتیب ۴۵۳میلیون تومان و ۲۷۳ میلیون تومان معامله می‌شود. برخی دلیل این افزایش قیمت را علاوه بر افزایش قیمت در حمل‌ونقل، قطعات، نیروی انسانی، شائبه افزایش قیمت بنزین عنوان می‌کنند.

بابک صدرایی، کارشناس بازار خودرو گفت: افزایش قیمت خودرو وابسته به قیمت دلار و مسائل سیاسی است. خبر توافق هسته‌ای سیگنال مثبتی بر بازار‌های موازی از جمله خودرو است.


بنزین خودرو را گران کرد؟


وی در ارتباط با شائبه افزایش قیمت بنزین گفت: دولت به خاطر مشکلات اقتصادی و نامشخص بودن وضعیت برجام به نظر نمی‌رسد به دنبال آزاد سازی قیمت بنزین باشد. اگر روال بر آزاد سازی قیمت خودرو باشد این روند به شکل پلکانی رخ خواهد داد، اما نباید فراموش کرد که آزادسازی قیمت بنزین مسیری است که اول و آخر باید پیموده شود.


صدرایی در ارتباط با تحولات بازار خودرو به نوسان قیمت ۵ درصدی اشاره کرد و گفت:در طول چند ماه گذشته افزایش یا کاهش قیمت آنچنانی نداشتیم. این افزایش و کاهش‌ها بیشتر تحت تاثیر عوامل روانی بوده است.


عوامل پشت پرده تعیین قیمت خودرو


وی افزود: در ارتباط با مدیریت بازار خودرو باید بدانیم که پشت تعیین قیمت خودرو، عامل کلان است و تا زمانی که توافق انجام نشود و به ثبات نرسیم، شاهد نوسان بازار خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: افزایش قیمت در حمل‌ونقل، قطعات خودرو، مصارف صنعتی، هزینه‌های انسانی و هزینه‌های مواد اولیه در قیمت نهایی خودرو تاثیر گذار است. علاوه بر آن مسائل داخلی همچون تحریم‌ها، نرخ ارز نیز در تعیین قیمت نهایی محصولات خودرویی و تحولات قیمت ارز تاثیر گذار است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده