تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۳۵۲۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی:

تولید و اشتغال در معادن زغال‌سنگ طبس ۲ برابر می‌شود

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: با ترغیب بخش خصوصی و دولتی به‌طور جدی برای توسعه معادن زغال‌سنگ طبس اقدام شده و به اذعان کسانی که به این موضوع ورود کرده‌اند در یک یا ۲ سال آینده، اشتغال و تولید در این زمینه تا ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، حمید ملانوری روز یکشنبه در دیدار امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس با اشاره به اقدامات یک سال گذشته در راستای فعال‌سازی ظرفیت‌های استان افزود: این افزایش تولید و اشتغال می‌تواند در شهرستان طبس تحول‌ساز باشد.

وی اظهار داشت: با ورود هلدینگ‌های اقتصادی مطرح کشور به موضوع زغال‌سنگ، مجوز نخستین پژوهشگاه زغال کشور برای طبس اخذ شد که بدون تردید این پژوهشگاه کمک بزرگی به منطقه خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاران را مکلف کردیم که در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود به احداث بیمارستان، مرمت بنا‌های تاریخی و سایر موارد اقدام کنند که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

وی افزود: طبس با وجود زیرساخت‌های فرودگاه و راه‌آهن، شهرستان استراتژیک، مهم و ارزشمندی برای استان و کشور است که با توجه به وسعت و ظرفیت‌های موجود طبس نگاه به این شهرستان ویژه است و نبود توجه به ظرفیت‌های این منطقه استان و حتی کشور را متضرر می‌سازد.

ملانوری گفت: شهرستان طبس ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه معدن و ذخایر معدنی دارد که وجود ۷۶ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در این منطقه نمونه‌ای از این نعمت خدادادی است.

وی به محصولات کشاورزی متعدد و متنوع این شهرستان اشاره و تصریح کرد: طبس با وجود جاذبه‌های طبیعی متعدد، پایگاه بزرگی در حوزه گردشگری است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر جا فرصت هست، تهدید و چالش هم وجود دارد گفت: طبس با وجود چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند از مناطق کاملا برخوردار و با امکانات رفاهی مطلوب باشد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم اگر امکانات و توان خود را به این سمت معطوف کنیم که ظرفیت‌های موجود هر منطقه فعال شوند این ظرفیت‌ها می‌توانند خود به خود توسعه ایجاد کنند، اما متاسفانه استان هنوز نتوانسته ظرفیت‌های موجود خود را فعال کند.

ملانوری با تاکید بر اینکه مشکلات استان، دغدغه اصلی است گفت: همه مسایل در سطح استانی و ملی به‌طور مستمر پیگیری می‌شود.

وی افزود: مواردی که در این جلسه به عنوان مشکلات حوزه آموزش و پرورش مطرح شد، به‌طور ویژه پیگیری می‌شود و برای انجام به حوزه‌های متولی ارجاع خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی از پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین دستگاه MRI، اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی طبس گفت و تصریح کرد: آشیانه بالگرد اورژانس بنا به قولی که داده بودیم، در حال ساخت و تکمیل است.

امام جمعه طبس در ابتدای این دیدار از مسایل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان گفت و تکمیل سالن همایش آموزش و پرورش، تامین تجهیزات نمازخانه‌های مدارس و اتمام پروژه سالن ورزشی شهدای معلم با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از جمله این مشکلات برشمرد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی با اشاره به وسعت شهرستان طبس و تعدد گردشگران و مسافران، لزوم توجه به راه‌های این شهرستان را نیز متذکر شد.

"رضا جعفریان" مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس نیز ضمن تشریح شرایط موجود اظهار داشت: با توجه به اقدامات درخوری که صورت گرفت، مرکز گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش در طبس راه‌اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده