تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۳۵۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۳ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۹۴۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در بیش از ۶۳۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳ هزار و ۴۹۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۹۲ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی نوری، ایران خودرو و گروه مپنا شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ورقه به‌ارزش ۶۷ هزار و ۲۶ میلیارد تومان در ۲۶۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۴۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های فرابورس ایران، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادارت و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده