تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۳۵۲۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دو راه حمایت دولت از بورس/ اثر تورم در سهام و سرمایه گذاری مناسب در نخود!

‌می‌متالز - کارشناس اقتصادی با اعلام دو راهکار حمایت دولت از بورس، گفت: افزایش تورم علاوه جبران زیان سهامداران، سرمایه گذاری در نخود را توجیه خواهد کرد!

به گزارش می‌متالز، تیمور رحمانی در خصوص نحوه حمایت دولت از بازارسرمایه گفت: برای حمایت از بورس دو راه بیشتر وجود ندارد. راه اول آن است که تداوم تورم به بهبود قیمت سهام و جبران زیان سرمایه گذاران منتهی شود که در آن صورت نگهدارى نخود هم سرمایه گذارى خوبى خواهد بود!

وی افزود: راه دوم آن است که افزایش حجم تولید و فروش و سود عملیاتى شرکت‌ها منجر به جذابیت نگهدارى سهام و رشد تدریجی خواهد شد. از نظر علم اقتصاد کلان براى جبران زیان سرمایه گذاران و همراه با بهبود رفاه اجتماعى باید بر روى راه دوم متمرکز شد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: به شرط لغو تدریجی تحریم‌ها و گسترش روابط اقتصادی و مالی با دنیا، سودآوری کسب و کار‌ها و شرکت‌ها بهبود پیدا می‌کند. از طرفی دولت باید سرکوب نرخ ارز را کنار بگذارد و اجازه دهد طبق دلایل بنیادی به رشد ادامه دهد تا شرکت‌های صادرات محور همچنان سودآور باشند!

رحمانی گفت: پرهیز از سرکوب و قیمت گذاری دستوری کالا‌ها و خدمات باید در دستور کار دولت قرار گیرد و تا حد امکان در بازار سرمایه مداخله نکند و اجازه دهد مانند همه جای د نیا بازار مسیر طیعی را طی کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده