به گزارش میمتالز، مهدی صادقی نیارکی با تاکید براینکه خودباوری و خوداتکایی در صنعت لوازم خانگی شکل گرفته است، صریح کرد: صنعت لوازم خانگی در سال ۱۳۹۶ حدود یازده میلیون دستگاه تولید داشت که این یازده میلیون دستگاه عمدتا تحت لیسانس برندهای خارجی در کشور تولید میشدند و بعد از اعمال محدودیتها این رقم به هشت میلیون دستگاه در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد.
وی با اشاره به تکیه برتوان داخلی و توسعه ظرفیت برندهای ملی افزود: در سالهای قبل خود باوری و نگاه به ظرفیتهای درون تقویت و توان فنی مهندسی بازپروری شد و در سال ۱۳۹۹ عدد تولید ما به ۱۵ میلیون دستگاه در سال رسید؛ امسال نیز تولید ۱۶.۵ میلیون دستگاه برنامه ریزی شده که خوشبختانه با رصدی که بر وضعیت تولید لوازم خانگی بزرگ انجام شده طی شش ماه حدود یازده درصد رشد تولید در لوازم خانگی بزرگ را شاهد هستیم و در کنار آن شاهد افزایش سرمایه گذاری در این بخش از سوی بنگاههای فعال میباشیم.
معاون امور صنایع وزارت صمت تاکید کرد: لازم است نیازهای بازار برآورده و حقوق مصرف کنند گان به لحاظ قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت شود.
صادقی نیارکی در پایان گفت: سرمایه گذاریهای زیادی در این حوزه طی دو سال گذشته هم در حوزه تولید و هم در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعهها اتفاق افتاده که این اقدام بسیار اقدام مبارکی است و میبایست تداوم یابد.