تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۳۵۶۳۴
سرویس خبر : انرژی

فرصت اطلاع‌رسانی برخی اکتشاف‌ها فراهم نشد

‌می‌متالز - مدیر پیشین اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه هم‌اکنون هفت دکل روی موقعیت‌های اکتشافی در حال حفاری هستند، گفت: فرصت اطلاع‌رسانی برخی اکتشاف‌های نفت و گاز فراهم نشد.

به گزارش می‌متالز، سیدصالح هندی امروز (دوشنبه، ۱۷ آبان) در آیین تکریم خود به‌طور اجمالی به فعالیت‌های انجام شده در مدیریت اکتشاف طی حدود پنج سال و هشت ماه فعالیت خود در این مدیریت اشاره کرد و گفت: با مجموع اقدام‌های انجام شده، اهداف برنامه پنج‌ساله ششم اکتشافی در حوزه کشف ذخایر نفت و گاز بیش از ۱۵۰ درصد تحقق یافته است.

وی افزود: هم‌اکنون هفت دکل روی موقعیت‌های اکتشافی در حال حفاری هستند، چهار پروژه لرزه‌نگاری عملیاتی و چهار پروژه پردازش اطلاعات در حال اجراست و ۱۱ پروژه مصوب ژئوفیزیکی در مرحله مناقصه است.

هندی با اشاره به کسب رتبه نخست اکتشافات نفت و گاز ایران (بر مبنای گزارش اکتشافات جهانی وودمکنزی) در سال ۲۰۱۹، اعلام کرد: اکتشاف‌هایی مانند نام‌آوران و ارم در ثبت این موفقیت اثرگذار بودند و پس از آن هم اکتشاف‌هایی شد که فرصت اطلاع‌رسانی آن فراهم نشد.

وی متمرکز شدن فعالیت‌های اکتشافی شرکت ملی نفت ایران در مدیریت اکتشاف (به جز فعالیت‌های اکتشافی در خزر)، برقراری ارتباط بهینه و مستمر بین مدیریت اکتشاف و شرکت‌های بهره‌بردار و توجه به بهبود، شفاف‌سازی و مدیریت فرایند‌ها را از دیگر فعالیت‌های انجام شده برشمرد و افزود: در راستای اهمیت مباحث کنترل پروژه و مدیریت پروژه، آموزش ۱۵۰ نفر از کارشناسان اکتشاف در دستور کار قرار گرفت که برخی از این افراد موفق به احراز مدارک بین‌المللی نیز شده‌اند.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده