تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۳۲۸۳۸
سرویس خبر : انرژی

صادق آبادی مدیرعامل شرکت انرژی پاسارگاد می‌شود/ فضای مثبت هیات مدیره در خصوص معاون سابق وزیر نفت

‌می‌متالز - پیگیری‌ها از هیات مدیره شرکت گسترش انرژی پاسارگاد نشان می‌دهد که از میان سه گزینه مطرح برای مدیرعاملی این شرکت، علیرضا صادق آبادی شانس بیشتری برای مدیرعاملی دارد.

به گزارش می‌متالز، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد (PEDC) یک هلدینگ سرمایه گذاری در حوزه انرژی است که در کل زنجیره ارزش شامل اکتشاف، تولید، پالایش، بازاریابی مواد پتروشیمی، تولید برق و انرژی‌های تجدید پذیر و تکنولوژی‌های جدید فعالیت می‌کند. این شرکت از طریق ۲۷ شرکت زیرمجموعه خود در سراسر فلات ایران و بازار بین المللی حضور فعال دارد.

شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه و متعلق به گروه مالی پاسارگاد، از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون پروژه‌های بزرگ و ملی کشور همچون خط لوله ششم سراسری گاز غرب کشور، مالکیت، توسعه و بهره برداری نیروگاه‌های برق در سیرجان، خوی، ارومیه، مشهد و قشم و عملیات حفاری در میدان‌های نفتی سپهر، جفیر، سیری و پارس جنوبی را اجرا کرده است. گفتنی است شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در بورس پذیرش شده و بزودی از نماد آن رونمایی و در بورس عرضه خواهد شد.

بر اساس پیگیری‌ها، هیات مدیره شرکت گسترش انرژی پاسارگاد برای تعیین مدیرعامل خود روی سه گزینه متمرکز شده است. در این بین، فضای هیات مدیره در خصوص علیرضا صادق آبادی کاملا مثبت است و احتمالا باید او را مدیرعامل بعدی این شرکت دانست.

علیرضا صادق آبادی متولد سال ۱۳۶۱ دارای فوق لیسانس مهندسی مکانیک و دانشجوی دکترای مدیریت عالی کسب و کار است. او از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ به عنوان کارشناس ارشد مکانیک در شرکت مهندسان مشاور سازه در پروژه‌های دارخوین، پی وی سی اروند، آروماتیک چهارم (پتروشیمی برزویه) ایستگاه تقویت فشار گاز نار، پالایشگاه گاز بید بلند ۲، افزایش ظرفیت و بهبود فرآیند پالایشگاه شازند اراک، فاز ۱۳ و ۲۲-۲۴ میدان گازی پارس جنوبی فعالیت کرده است.

از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ نیز مدیرعامل شرکت توان نیروی آراد - توسعه گر مزرعه‌های بادی جیرنده و تاکستان۱ و ۲ بود. در این مدت همچنین مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره موسسه مطالعات و پژوهش‌های بین المللی نفت و توسعه پایدار را نیز تجربه کرد. پس از آن از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ مدیر پروژه‎های پائین دستی شرکت انرژی دانا شد.

عضویت در هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس - عسلویه دیگر فعالیتی بود که صادق آبادی از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴ تجربه کرد. او همچنین از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی مرجان بود.

صادق آبادی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف بود و پس از آن از ۱۹ مهر ۱۳۹۶ با حکم وزیر وقت نفت به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انتخاب شد.

 

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

عناوین برگزیده