تاریخ: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۳۶۰
کد خبر: ۲۳۶۱۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شهرستان کوچکی که پایتخت گچ ایران است

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان سرخه از این شهرستان به عنوان قطب تولید گچ در کشور نام برد و گفت: ۶۰درصد کچ ایران در این شهرستان تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی محمد مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه اظهار کرد: بیش از ۷۸ معدن و ۴۰ کارخانه گچ در شهرستان سرخه فعال است.

وی با بیان اینکه با تجهیز و تکمیل زیر ساخت‌های شهرک صنعتی سرخه، آمادگی میزبانی از سرمایه گذاران را داریم افزود: پرورش طیور و فعالیت بیش از ۸۰ واحد مرغداری و تولید ۱۲۰۰۰ تن گوشت سفید و تولید ۱۰ هزار تن تخم مرغ از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند این شهرستان است.

فرماندار سرخه با بیان اینکه دو واحد پرورش شتر مرغ در شهرستان سرخه در حال فعالیت است تصریح کرد: یکی در حال بهره برداری بوده و دیگری ۳۵ درصد رشد فیزیکی دارد و لذا این شهرستان می‌تواند قطب پرورش طیور در استان باشد.

وی با بیان اینکه شهرک تخصصی گچ با ۵۰ هکتار زمین در عبدل آباد، کلنگ زنی شده است ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از گچ کشور در شهرستان سرخه تولید می‌شود.

فرماندار سرخه با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در این شهرستان گفت: اقدامات بسیار خوبی از نظر گردشگری در شهرستان سرخه به انجام رسیده است.

مویدی زاده افزود: روستای بیابانک با بافت تاریخی خاص خود که به ثبت ملی رسیده یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان سرخه است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده