تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۵۱
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۸۹۰۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
به زودی حق معادن به روستا‌های مجاور داده می‌شود

واریز ۱۱۰ میلیاردی خسارت آلایندگی به حساب شهرداری سرخه

‌می‌متالز - استاندار سمنان از واریز۱۱۰میلیارد ریال از محل خسارات ناشی از آلایندگی شرکت‌های تولیدی و صنعتی به حساب شهرداری سرخه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا هاشمی عصر روز جمعه ۳۰ دی در سفر به شهرستان سرخه اظهار کرد: سیاست دولت آیت الله رئیسی، مردمی، جهادی و در کنار مردم بودن است.

وی با محکوم کردن اقدام نابخردانه اخیر پارلمان اروپا، در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران افزود: سپاه پاسداران متولد انقلاب و متعلق به همه ملت‌های آزاده است و ما قدردان تلاش و اقدامات ارزشمند این نهاد انقلابی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز وقت و زمان دولتمردان آیت الله رئیسی، متعلق به تمام مردم است تصریح کرد: خوشبختانه ۸۳ درصد از مصوبات سفر‌های شهرستانی، استاندار و مدیران کل استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۵ ماهه گذشته، اتفاقات بسیار خوبی در سطح استان رخ داده است گفت: از همه ائمه جمعه استان و به‌ویژه حجت الاسلام والمسلمین مطیعی، نماینده مقام معظم رهبری در استان به‌صورت ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۴۸ واحد ۱۰۰ درصد تعطیل استان، خوشبختانه تاکنون بیش از ۷۰ واحد راه اندازی و حدود یک‌هزار و ۷۰۰ نفر مجددا جذب به کار شدند.

هاشمی با بیان اینکه از محل سفر رئیس‌جمهور به استان، تا کنون به بیش از ۱۰۰۰۰ نفر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است ادامه داد: از محل طرح ملی جهش تولید مسکن در سطح استان سمنان بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی جدید ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: از تعداد ۷۰۰ نفر ثبت نام کننده در سامانه جهش مسکن ملی در شهرستان سرخه تعداد ۲۹۱ نفر واجد شرایط بوده اند که تاکنون به ۶۳ نفر زمین واگذار شده است.

استاندار سمنان به تعدد واحد‌های معدنی در سرخه پرداخت و اظهار کرد: تاکید حضرت آیت الله دکتر رئیسی، پرداخت یک درصد حق معادن به روستا‌های مجاور همان معادن است که بر این اساس و با وجود ۹۰ نوع کانی و ۴۰ واحد معدنی در شهرستان سرخه، به زودی یک درصد حق معادن واریز خواهد شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر این ۱۱میلیارد تومان از محل خسارات ناشی از آلایندگی شرکت‌های تولیدی و صنعتی به حساب شهرداری سرخه واریز شده است.

هاشمی با بیان اینکه در گام اول همه ما وظیفه داریم تا از سلامت مردم استان مراقبت کنیم افزود: اولویت بکارگیری نیروی کارگری در واحد‌های صنعتی باید نیروی کار همان شهرستان باشد.

هاشمی با بیان اینکه شخصا هیچ تعصبی نسبت به هیچ یک از نقاط جغرافیایی استان ندارم به مطالبات مردم و مسوولان سرخه پرداخت و وعده داد: موضوعات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی امام جمعه محترم سرخه بصورت جدی پیگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده