تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۷۸۷۶۵
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سمنان عنوان کرد:

شرط سیدمیعاد صالحی برای توسعه و تحول در راه‌آهن کشور

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آنچه تحریم داخلی می‌خواند، از آن به عنوان یکی از موانع پیش روی راه‌آهن نام برد و گفت: ما می‌توانیم در حوزه ریلی، گام‌های بلند برداریم به شرط آنکه خود را از تحریم‌های داخلی رهایی دهیم.

به گزارش می‌متالز، سید میعاد صالحی ۲۸ مهرماه در مراسم افتتاح قطار سمنان، دامغان، شاهرود -مشهد که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، دکتر گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و دکتر خانی، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است اظهار کرد: حوزه ریلی شامل مسافری و باری است که بخش مسافری به‌عنوان ویترین راه آهن جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به زیان‌های وارده به صنعت ریلی در دوران کرونا افزود:اقتصاد حوزه مسافری در ایام کرونا بسیار ضعیف شد و در دولت سیزدهم تلاش ما بر تقویت این بخش قرار گرفت.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در دوره پسا کرونا استان‌های متعددی خواستار راه اندازی قطار محلی به مقصد مشهد مقدس هستند.

صالحی خاطرنشان کرد: در زمان پذیرش این مسوولیت، راه آهن با بدهی سنگبن باقی مانده از گذشته مواجه بود که خوشبختانه موفق شدیم تا در طی یکسال رکورد حوزه مسافری را به ثبت رسانیم و این روند را با قدرت ادامه خواهیم داد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:یکی از بهترین قطار‌ها را با بهترین خدمات و در بهترین زمان، جهت خدمات رسانی به مردم استان سمنان اختصاص داده ایم.

وی با تقدیر از تلاش‌های مسوولان استان و نمایندگان برای راه اندازی این قطار محلی گفت:از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم حوزه ریلی، به عنوان مزیت رقابتی جمهوری اسلامی تقویت شود.

صالحی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم شاهد ارتقای ویژه در حوزه ریلی کشور باشیم اظهار کرد: ما موظف به امید آفرینی واقعی برای مردم هستیم.

وی با اشاره به آنچه تحریم داخلی می‌خواند، از آن به عنوان یکی از موانع پیش روی راه‌آهن نام برد و گفت: ما می‌توانیم در حوزه ریلی، گام‌های بلند برداریم به شرط آنکه خود را از تحریم‌های داخلی رهایی دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بی شک اثر تحریم‌های داخلی به مراتب بیشتر از تحربم‌های خارجی است که می‌توان با همدلی و با حذف بروکراسی این تحریم‌ها را حدف کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند تا رفاه را دیده و لمس کنند، لذا امیدواریم مردم این‌استان از این قطار محلی استقبال کرده و شاهد ضریب اشغال بالای این قطار باشیم؛ و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه والای سمنان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما مدیون خون شهدای عزیز هستیم و دستاورد‌های امروز کشور، مرهون جانفشانی و ایثار شهدای عزیز است.

در این آیین تندیس متبرک آستان مقدس امام رضا (ع) و نشان خدمت (همه خادم الرضا هستیم) به سید میعاد صالحی، بواسطه تلاش ارزشمند در راه اندازی قطار محلی اعطا شد.

شرط سیدمیعاد صالحی برای توسعه و تحول در راه‌آهن کشور

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده