تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۳۶۴۳۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
بنابراعلام مدیرعامل:

سایپا تا سه آینده ۹ محصول جدید وارد بازار می‌کند/ اطلس جایگزین تیبا و ساینا

‌می‌متالز - مدیرعامل سایپا از تولید ۹ محصول جدید در سه سال آینده خبر داد و گفت: به زودی آریا و شاهین اتوماتیک به تولید انبوه و جایگزین تیبا و ساینا، وارد بازار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جواد سلیمانی در همایش تجلیل از نمایندگی‌های برتر سایپا با بیان اینکه به واسطه تحریم ها، شرکای خارجی ایران را ترک کردند و تعهدات باقی مانده موجب نارضایتی مردم شد، گفت: سال ۹۷ صنعت خودروسازی با چالش‌هایی جدی مواجه و به دلیل کاهش روند تولید، تجمعات اعتراضی زیادی نسبت به تاخیر در تحویل خودرو‌ها ایجاد شد.

وی افزود: مشکلات صنعت خودرو با همکاری مهندسان ایرانی، شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی و کارگران خطوط تولید به حداقل رسید. با وجود فراز و فرود‌های فراوان، اکنون باید به سمتی حرکت کرد که ضمن افزایش تولید و ارتقاء کیفیت خودرو، بیش از گذشته رضایت مشتریان را بدست آورد. تولید و عرضه محصولات جدید با کیفیت و با فناوری بالاتر جزو وظایف است. در این میان از نمایندگی‌های رسمی سایپا درخواست می‌شود در این مسیر همکاری و همراهی داشته باشند تا بتوان بهترین خدمات را به مشتریان ارایه کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه سایپا در دهه ۷۰ با محصولاتی که در سبد تولید داشت، خودروساز برتر بود، ادامه داد: برای رسیدن به دوران اوج، نیاز تولید محصولات جدید و به روز وجود دارد. طی حدود ۲۵ سالی که پراید تولید داشت به دلیل عدم سرمایه گذاری در محصولات جدیدتر و اقتصادی، برند سایپا لطمه دید و در برهه‌ای پراید مظهر ناتوانی صنعت خودرو شده بود که با یک تصمیم درست به تولید آن پایان داده شد. سایپا با تولید محصولات به روز، ارائه خدمات نوین و ارتقاء کیفیت باید به نحوی عمل کند که تفکر گذشته جامعه نسبت به این مجموعه زدوده شود و مردم به این نتیجه برسند سایپا بسیار پیشرفت کرده و در توسعه صنعت خودرو پیشگام است.

سلیمانی تصریح کرد: برای آنکه مردم به این باور برسند سایپا، نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته، ضرورت دارد نمایندگی‌ها نیز در ارایه خدمات بهتر، باکیفیت بالاتر و مناسب‌تر برنامه ریزی کنند. بیش از ۱۵ ماه است پراید از گردونه تولید خارج شده، ولی کماکان برخی می‌گویند پراید تولید می‌شود؛ لذا نیاز است تمام بخش‌ها بصورت ویژه کار کنند تا این پیام به جامعه برسد که سایپا از پراید عبور کرده و دوران سایپای نوین آغاز شده است.

وی درباره خودروی شاهین که از زمستان سال ۹۹ وارد بازار شده، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که همواره در طراحی و تولید این خودرو مورد تاکید قرار گرفت، استحکام و ایمنی بود. باید به گونه‌ای عمل کرد که مردم و مشتریان وفادار بدانند محصولات کیفی در این مجموعه تولید می‌شود. سایپا در سه سال آینده، ۹ محصول جدید با فناوری‌های روز خواهد داشت و مانند خودرو شاهین تمام مراحل طراحی، تولید و ساخت قطعات در داخل انجام می‌شوند.

سلیمانی اضافه کرد: به زودی کراس اوور آریا و هاچ بک اطلس وارد بازار می‌شود. عرضه و توسعه محصول جدید در شرایط تحریم بخصوص اوایل تحریم بسیار سخت و دشوار بود، اما تولید خودروی شاهین نشان داد این مجموعه و صنعت قطعه سازی به حدی از بلوغ رسیده که می‌تواند در مسیر خوداتکایی گام بردارد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده