تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۲۳۶۴۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
ابراهیم جمیلی رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران:

انگلیس سابقه ۷۰۰ سال قانونگذاری، ۳۰۰ قانون دارد. در ایران ۱۱۳ هزار قانون داریم

‌می‌متالز - ابراهیم جمیلی به تشریح مشکلات حوزه معدن و انتقاد از تعدد قوانین پرداخت: انگلیس سابقه ۷۰۰ سال قانونگذاری، ۳۰۰ قانون دارد. در ایران ۱۱۳ هزار قانون داریم. با این تعداد قانون امکان ندارد درخواستی داشته باشید و مخالف با یکی از این قوانین نباشد.

به گزارش می‌متالز، درباره اصل ۴۴ باید گفت که ما شاهد بودیم تجارت خارجی ما بعد از انقلاب، کاملا دولتی بود و سال‌های بعد به جایی رسیدیم که باید به زیل اصل ۴۴ باید توجه می‌شد. پس از چند سال تحقیق و تفحص به نتیجه رسید، اما به درستی اجرا نشد.
اگر به اصل ۴۴ توجه کنید می‌بینید که قانون درست است، ولی اجرا مناسب نیست. مانند بحث اهلیت که در قانون در نظر گرفته شده‌است، ولی به درستی به آن توجه نشد.
از طرف دیگر باید گفت که بخش خصوصی هم کم کاری کرده است. بخش خصوصی بهتر از دولت عمل نکرده‌است.
یک مثال از این نقص، تعدد تشکل‌هاست.
تشکل‌ها موازی کاری زیادی دارند که اتفاقا باهم به تفاهم نمی‌رسند. ما در پی این هستیم که در بخش معدن سعی داریم خانه معدن را به عنوان علمدار تشکل‌ها معرفی کنیم.
اگر چند صدایی باشد، اگر منافع ملی در کار نباشد محکوم به شکست هستیم. چرا فولادی‌ها به سمت معدن می‌آیند و چرا سنگ آهنی‌ها به دنبال فولادسازی هستند. چرا با سایر کشور‌ها این مقدار فاصله داریم. باید از امکانات ممکن استفاده کنیم تا از گودال مشکلات بیرون‌آییم و راه حل آن چیزی جز یک‌صدا شدن نیست.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده