تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۳۶۵۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلار در مسیر کاهش

‌می‌متالز - برای دومین روز پی در پی، ارزش دلار در برابر رقبایش کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، با وجود عبور متوسط تورم کشور‌های عضو منطقه یورو از چهار درصد در ماه اکتبر، رئیس بانک مرکزی اروپا تلویحا احتمال افزایش نرخ بهره در سطح منطقه یورو را رد کرده است. کریستین لاگارد با بیان اینکه چشم انداز تورمی کوتاه مدت و میان مدت در منطقه یورو در وضعیت نامناسبی قرار دارد، گفته است احتمال افزایش نرخ بهره در سال آینده اگر چه غیرممکن نیست، اما بسیار بعید است. نرخ بهره منطقه یورو اکنون در قعر تاریخی منفی ۰.۲۵ تا منفی ۰.۵ درصدی قرار دارد.

شاخص دلار (نرخ‌های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۵۶۲ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در این گزارشات، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارز‌های یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۸ دلار اعلام شد.

ارز‌های اروپایی


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۴۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۹ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۳ به ۱.۱۳۵ دلار رسید.


ارز‌های آسیایی


در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۱۴.۳۶۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۷۴ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۸۵ یوان چین اعلام شد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده