تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۷
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۳۶۵۶۲
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۸/۲۸

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۵۲ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که پس از گمانه زنی‌ها در مورد اقدام هماهنگ اقتصاد‌های بزرگ جهان برای آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک قیمت نفت دیروز شاهد نوسانات شدیدی بود امروز قیمت‌ها شاهد افزایش نسبی بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که دیروز ابتدا به پایین‌ترین رقم ۶ هفته گذشته رسیده و در نهایت رشد ۱.۲ درصدی را تجربه کرد، امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۵۲ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا هم که دیروز با نوسان بیش از ۲ دلاری مواجه بود و در نهایت رشد قیمت را تجربه کرد، امروز با ۱۹ سنت افزایش به ۷۹ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت چهارمین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد.

دیروز برخی رسانه‌ها گزارش کرده بودند که آمریکا از کشور‌های چین، ژاپن و دیگر خریداران بزرگ نفت خواسته تا به صورت مشترک اقدام به آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک خود کنند.

تحلیلگران موسسه فیچ سولوشنز در یادداشتی نوشتند: «اختلاف بین عرضه و تقاضا در بازار همچنان کم است و هر میزان نفتی که آزاد شود بعید است به صورت بلندمدت توازن بازار جهانی نفت را تغییر دهد.» در ادامه این یادداشت آمده است: «بنابراین ما انتظار داریم هرگونه کاهش قیمتی هم از نظر بزرگی و هم مدت تداوم محدود باشد.»

فشار دولت بایدن برای آزادسازی هماهنگ شده ذخایر نفتی را می‌توان سیگنالی خطاب به گروه اوپک پلاس دانست مبنی بر اینکه برای برطرف کردن نگرانی‌های اقتصاد‌های بزرگ نظیر آمریکا، چین و ژاپن در مورد قیمت‌های بالای انرژی این گروه باید تولید خود را افزایش دهد.

در همین حال آمار‌ها نشان می‌دهد میزان صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر برای پنجمین ماه متوالی رشد داشته و به بالاترین رقم ۹ ماه گذشته رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده