تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۳۵۷۰۲
سرویس خبر : انرژی

پیش بینی آمریکا از ایجاد مازاد تولید در بازار نفت در اوایل سال آینده میلادی

‌می‌متالز - اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد بازار نفت در ۲۰۲۲ به خاطر افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس و آمریکا و کند شدن روند رشد تقاضای نفت در جهان، با مازاد تولید مواجه شود.

به گزارش می‌متالز، دولت آمریکا پیش‌بینی می‌کند بازار جهانی نفت در اوایل سال آینده میلادی با مازاد تولید مواجه شود و قیمت نفت سقوط کند؛ بنابراین انتظار نمی‌رود کاخ‌سفید فورا ذخایر استراتژیک کشور را آزاد کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در دورنمای خود از بازار انرژی اعلام کرد افزایش عرضه نفت توسط اوپک و آمریکا در سال آینده میلادی بالاخره قیمت‌ها را پایین می‌آورد. شاخص قیمت نفت آمریکا تا ماه دسامبر به زیر ۸۰ دلار و تا پایان سال آینده میلادی کمتر از ۶۲ دلار در هر بشکه می‌رسد. متوسط قیمت نفت خام برنت هم در ۲۰۲۲ برابر با ۷۲ دلار در هر بشکه خواهد بود. اطلاعات این اداره نشان می‌دهد قیمت بنزین در آمریکا تا ماه فوریه به کمتر از ۳ دلار در هر گالن خواهد رسید.

در گزارش این اداره آمده‌است: «ما پیش‌بینی می‌کنیم ذخایر نفت دنیا در ۲۰۲۲ روبه‌افزایش گذارد که دلیل آن افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس و آمریکا به همراه کند شدن روند رشد تقاضای نفت در جهان خواهد بود».

دولت بایدن تحت فشار برای مهار افزایش قیمت بنزین قرار دارد که به بالاترین رقم از ۲۰۱۴ رسیده‌است. اما این گزارش احتمالاً بحث بر سر آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا را آرام می‌کند. این تنها اقدام مستقیمی است که بایدن می‌تواند به‌دنبال رد درخواستش از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت، برای پایین آوردن قیمت بنزین انجام دهد.

ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا بیش‌از ۶۰۰ میلیون بشکه نفت خام در ذخایر زیرزمینی لوئیزیانا و تگزاس دارد که در شرایط اضطراری از آن‌ها استفاده می‌شود. این ذخایر برای جبران واردات نفت آمریکا از اوپک و متحدانش تا بیش‌از یک‌سال کافی است.

عرضه جهانی نفت در ۲۰۲۲ حدود ۱۰۱.۴۲ میلیون بشکه در روز تخمین زده می‌شود، درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای نفت ۱۰۰.۸۸ میلیون بشکه در روز باشد.

در این‌ بین، انتظار می‌رود تولید نفت خام آمریکا در سال آینده میلادی به متوسط ۱۱.۹ میلیون بشکه در روز برسد. افزایش ۱۵ درصدی قیمت نفت خام آمریکا از ماه ژوئیه، برخی تولیدکنندگان نفت شیل این کشور را ترغیب به بالا بردن تولید کرده‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده