تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۳۵۶۹۹
سرویس خبر : انرژی

فشار دموکرات‌ها به بایدن برای توقف صادرات نفت آمریکا

‌می‌متالز - گروهی از سناتور‌های دموکرات در آمریکا از جو بایدن خواسته‌اند برای کنترل قیمت بنزین برداشت از ذخایر استراتژیک را آغاز و صادرات نفت ممنوع شود.

به گزارش می‌متالز، گروهی از سناتور‌های دموکرات در آمریکا از جو بایدن خواسته‌اند در شرایطی که دولت تلاش می‌کند قیمت خرده‌فروشی سوخت را کنترل کند، صادرات نفت خام ممنوع شود.

در نامه این سناتورها به بایدن آمده‌است: «در بحبوحه نگرانی‌های موجود از شما می‌خواهیم تمام گزینه‌های موجود برای پایین آوردن قیمت بنزین در آمریکا را در نظر بگیرید. این اقدامات می‌تواند شامل برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی و همچنین ممنوعیت صادرات نفت خام باشد».

این سناتور‌ها با مقصر داشتن دانستن اوپک در افزایش قیمت بنزین اظهار داشتند این سازمان از قصد و با محدود کردن عرضه، قیمت نفت را بالا برده‌است. بایدن بار‌ها از ائتلاف اوپک پلاس خواسته عرضه نفت خام را افزایش دهد تا قیمت سوخت در آمریکا پایین بیاید.

در این نامه آمده‌است: «در شرایطی که آمریکا برای تقویت استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در بلندمدت تلاش می‌کند، باید اطمینان حاصل شود مردم می‌توانند هزینه سوخت اتومبیل‌های خود را پرداخت کنند».

«قیمت بالای بنزین بار سنگینی بر دوش خانواده‌ها و کسب‌وکار‌های کوچک گذاشته است، آن‌هم در شرایطی که تلاش می‌کنیم از رکود اقتصادی به‌وجودآمده در نتیجه بحران کرونا بیرون بیاییم».

دولت آمریکا اعلام کرده بود گزینه‌های متفاوتی برای مقابله با افزایش قیمت بنزین وجود دارد که یکی از آن‌ها برداشت از ذخایر استراتژیک نفتی است. اما موفقیت این اقدام تضمین‌شده نیست، چون طبق گفته متخصصان، نفت این ذخایر بیشتر نفت خام ترش است که به درد پالایشگاه‌ها نمی‌خورد. به‌علاوه، برداشت از این ذخایر باید در مقادیر بالایی صورت بگیرد که بتواند بر قیمت بنزین تاثیر بگذرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده