تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۴۹
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۵۵۰۳۱
سرویس خبر : انرژی

۶ میدان ذخایر زیرزمینی در استان بوشهر توسعه می‌یابد

‌می‌متالز - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: ۶ میدان ذخایر زیرزمینی در استان بوشهر به چرخه اقتصاد کشور افزوده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی فکور که به بوشهر سفر کرده است، افزود: ۴۳ ساختار اکتشافی ذخایر زیرزمینی نفت خام و گاز در استان بوشهر شناسایی شده که در ۲۶ مورد حفاری شده و ۱۷ مورد در حال بررسی است.

او گفت: از این ۲۶ مورد مخازن هیدروکربوری، ۲۰ مورد ذخایر آن به اثبات رسیده که برخی در حال تولید است و برخی نیز جزء برنامه توسعه ۱۰ میدان گازی قرار دارد که وزیر نفت به تازگی دستور توسعه آن‌ها را صادر کرده است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: ۶ مورد از چاه‌ها در زمان اکتشاف، اقتصادی نبوده است، اما اکنون با افزایش قیمت نفت و بهبود فناوری اکتشاف، امیدداریم به چرخه اقتصاد کشور افزوده شود.

فکور گفت: اکنون ۱۷ ساختار هیدروکربوری شناخته شده در استان بوشهر داریم که در حال بررسی ابعاد آن هستیم و می‌خواهیم کار‌های مقدماتی اکتشاف را با کمک مسئولان استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: تا یک و نیم سال آینده مقدمات انجام شود و کار به صورتی تدوین شده که بتوانیم مخازن کوچک‌تر را در استان بوشهر شناسایی کنیم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، بوشهر یکی از استان‌های بارز هیدروکربوری کشور خواند و عنوان کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های استان بوشهر، به محض اکتشاف، میدان‌های جدید وارد تولید خواهند شد و این کار هم باعث توسعه سبد انرژی کشور می‌شود هم اشتغال فراوانی را برای مردم استان به دنبال خواهد داشت.

استاندار بوشهر نیز گفت: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برای پیشبرد فعالیت‌های خود در این استان نیازمند کمک‌هایی است که تلاش خواهیم کرد با لحاظ کردن ابعاد زیست‌محیطی هم اکتشاف صورت گیرد و هم به محیط زیست آسیب وارد نشود.

احمد محمدی‌زاده افزود: میدان‌های جدید ذخایر زیرزمینی ثروت کشور و استان به شمار می‌روند که هم در زمینه توسعه اشتغال و هم عمران اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده