تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۵۹۴۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال و کمک به بنگاه‌های زودبازده مطالبه اصلی مسوولان در شورای اداری انگوت

‌می‌متالز - توسعه اشتغال به منظور کاهش مهاجرت به شهر‌های بزرگ و تسهیلات مناسب برای ایجاد اشتغال خرد و خانگی اصلی‌ترین مطالبات مسوولان منطقه‌ای از کمیسیون اجتماعی مجلس و مدیرعامل شستا بود که امروز در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان انگوت با اعضای کمیسیون اجتماعی و مدیرعامل شرکت شستا مطرح شد.

به گزارش می‌متالز، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ظهر امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت) با حضور در شورای اداری شهرستان انگوت از نزدیک با مشکلات این شهرستان تازه تاسیس آشنا شدند.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان انگوت اظهار داشت: این شهرستان با دارا بودن ۲۵ هزار نفر جمعیت شناور در طول سال که بخشی از آن‌ها در فصول مختلف مهاجرت می‌کنند، نیازمند درمانگاه مجهز و متناسب با جمعیت است. همچنین سالن ورزشی بانوان و بهبود سیستم فاضلاب شهری با توجه به نفوذناپذیر بودن اراضی این شهرستان از اولویت‌های مهم منطقه هستند، ضمن آنکه سرمایه گذاری شرکت شستا در تاسیس گاوداری صنعتی انگوت که به دلیل عدم تامین اعتبارات نیمه کاره رها شده نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات اشتغال منطقه و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت را بهبود بخشد. در کنار این مسائل ظرفیت خوب گردشگری و شرایط اقلیمی فرصت بی بدیلی است که شهرستان انگوت در اختیار دارد.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شستا درخصوص علل عدم ادامه پیشرفت فیزیکی پروژه گاوداری صنعتی در شهرستان انگوت گفت: تامین زمین این واحد از طریق سامانه جامع واگذاری‌ها با مساعدت‌های صورت گرفته انجام شده، اما اعتبارات لازم هنوز پیش بینی نشده و لازم است اعتبارات مورد نیاز این پروژه مهم که بسیاری از مشکلات اشتغال منطقه را سامان خواهد داد، تامین شود تا بتوانیم به هدف ۳۵۰ اشتغال پیش بینی شده در این پروژه برسیم.

سید کریم حسینی نماینده اهواز در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرستان‌های تازه تاسیس نظیر انگوت گفت: شهرستان‌هایی که نظیر این منطقه در تقسیمات کشوری با تغییراتی همراه بوده اند، با انبوه مطالبات مردم مواجهند و لازم است قوانین به نحوی اصلاح شود تا خدمات اداری در این شهرستان‌های تازه تاسیس به نحو مطلوبی به مردم ارائه شود.

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: ساختار توزیع اعتبارات بودجه‌ای در کشور نباید به تقسیمات کشوری و شهرستانی منوط باشد، بلکه براساس نیاز و شاخص‌های محرومیت باید اعتبارات اختصاص داده شود تا همه مناطق کمتر توسعه یافته و محروم حتی اگر تبدیل به شهرستان نیز نشوند، بتوانند از اعتبارات استفاده کنند.

براساس این گزارش مسوولان مختلف شهرستان مشکلات و مسائل خود را با نمایندگان عضو کمیسیون و همچنین نماینده ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت شستا در میان گذاشتد و مقرر شد این موضوعات در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر مطرح و مصوبه مرتبط با آن به تصویب شورای اداری برسد. از جمله این مسائل تامین اعتبار برای پروژه دامداری شهرستان بود که مدیرعامل شستا قول مساعد برای آغاز عملیات احداث آن را داد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده