تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۳۶۷۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نرخ ارز صرافی ملی امروز یکشنبه ۳۰آبان

‌می‌متالز - نرخ ارز در صرافی ملی یکشنبه نیز اعلام شد که نسبت به دیروز تغییر کاهشی کمی داشته و قیمت دلار با رقم ۲۶ هزار و ۸۰۵ تومان ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، امروز یکشنبه سی‌ام آبان نرخ ارز در صرافی ملی همانند روز‌های گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۶۸۰۵ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در صرافی نیز ۲۶۲۷۵ تومان تعیین شد.

قیمت یورو برای فروش در صرافی ملی ۳۰۵۶۲ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۹۹۵۷ قیمت خورده است.

نرخ ارز صرافی ملی امروز یکشنبه ۳۰آبان

سیگنال هرات به بازار ارز

یکی از عواملی که در روز گذشته زمینه‌ساز افزایش قیمت دلار بود، عدم نزول دلار در شهر مرزی هرات افغانستان بود. بالا بودن ارزش دلار در شهر‌های مرزی به صورت کلی، انتظارات افزایشی را در بازار ارز تقویت می‌کند.

در مقابل، در ابتدای روز معامله‌گران ارزی بیشتر روی این تحلیل مانور می‌دادند که ممکن است به زودی توافق موقتی بین ایران و آمریکا انجام شود.

برخی از معامله‌گران عنوان می‌کنند که با وجود بالا رفتن سطح تنش‌ها بین ایران و آمریکا ممکن است برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، آمریکا برای رسیدن به یک توافق کوتاه مدت تلاش کند.

توافق موقت در دستور کار دولت بایدن قرار گرفته است. دو منبع آمریکایی به این پایگاه گفته‌اند ایده مطرح‌شده از سوی آمریکایی‌ها در دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای اسرائیلی خود این بود که آمریکا و متحدانش در ازای توقف موقت بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای خود، امکان آزادسازی بخش‌هایی از دارایی‌های مسدودشده ایران را فراهم خواهند کرد یا اینکه برای مبادلات کالا‌های بشردوستانه، معافیت‌های تحریمی صادر خواهند کرد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده