تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۳۶۹۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
واکاوی علت افزایش قیمت سیمان

خاموشی کارخانه‌های تولید سیمان کار اشتباهی بود

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس با بیان اینکه خاموشی کارخانه‌های تولید سیمان کار اشتباهی بود، گفت: وزارت صمت و نیروی برای سوخت زمستانه کارخانه‌های سیمان کشور فکری بکنند.

به گزارش می‌متالز، سید شمس‌الدین حسینی در نکا با بیان اینکه در فصل گرم امسال به کارخانه‌های تولید سیمان کشور خاموشی دادند که کار اشتباهی بود، اظهار داشت: درپی این خاموشی‌ها متاسفانه به ناچار کوره‌های کارخانه‌های تولید سیمان نیز خاموش شدند و از چرخه تولید جا ماندند.

وی با اشاره به اینکه جا ماندن این واحد‌های تولیدی موجب برهم خوردن تنظیم بازار سیمان در داخل و در نهایت افزایش بی رویه و چند برابری در بازار شد، گفت: افزایش چند برابری سیمان در آن مقطع در افزایش هزینه تمام شده ساخت و ساز تاثیر سنگینی داشت و قیمت مسکن را نیز افزایش داد.

نماینده حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از برنامه خاموشی گاز کارخانه‌های تولید سیمان در کشور هم زمان با فصل سرد سال خبر داد و افزود: این خاموشی و در پی آن راکد شدن تولید و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار موجب افزایش بی رویه مجدد سیمان در کشور خواهد شد.

حسینی تامین سوخت این واحد‌ها را نیاز به هماهنگی و نشست وزارت صمت و وزارت نیرو عنوان و تصریح کرد: البته نشستهایی انجام شد، اما نیاز است تا با توجه به نزدیکی فصل سرما، تدابیری اتخاذ شود تا دچار بحران و در نهایت بی نظمی در بازار نشویم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور ۹۰ میلیون تن سیمان تولید داریم، خاطرنشان کرد: در تهیه سیمان نیاز کشور مشکلی نداریم و مازاد بر نیاز تولید داریم که صادرات نیز انجام می‌شود، اما تولید پیوسته این محصول شرط است تا در روند ساخت و ساز کشور اخلال ایجاد نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده