تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۱۱۸۰
کد خبر: ۲۳۷۱۵۴
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

محدودیت تولید ناشی از کمبود سوخت در نیروگاه‌ها نداریم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اکنون هیچگونه محدودیت تولید و یا محدودیت ناشی از کمبود سوخت در نیروگاه‌ها که منجر به خاموشی در سطح کشور شود، رخ نداده است.

به گزارش می‌متالز، نگرانی از تامین به موقع سوخت نیروگاه‌ها این روز‌ها به یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت برق تبدیل شده است چرا که هرچه میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری افزایش یابد امکان تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها دشوارتر خواهد شد.

روزگذشته مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در اول آذرماه ۷۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده، از آغاز محدودیت گازرسانی به صنایع و پتروشیمی‌های کشور خبر داده بود.

«محمدرضا جولایی» افزود: مقدار مصرف گاز طبیعی طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۵۲۱ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۱۲۹ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۹۸ میلیون متر مکعب بوده است و نیز مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری هم در این زمان ۸۱۱ میلیون متر مکعب بوده است.

همین امر سبب شد نگرانی درباره قطع برق ایجاد شود که در همین رابطه امروز مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اکنون هیچگونه محدودیت تولید و یا محدودیت ناشی از کمبود سوخت در نیروگاه که منجر به خاموشی در سطح کشور شود، ایجاد نشده است.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "مصطفی رجبی مشهدی" افزود: اکنون شبکه برق کشور درپایداری کامل است و مشکلی در تامین برق وجود ندارد.

وی درباره خاموش‌های جزئی و پراکنده در سطح کشور گفت: ممکن است حوادثی به صورت جزئی در برخی از نقاط کشور منجر به خاموشی‌های مقطعی و پراکنده شود که همکاران ما برای برطرف کردن چنین مواردی با سرعت وارد عمل می‌شوند.

پیشتر هم معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفته بود: به‌منظور سوخت‌رسانی مستمر زمستانی، اکنون ۷۰ درصد از مخازن ذخیره‌سازی سوخت مایع نیروگاه‌ها پُر است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده