تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۳۷۱۷۷

جریمه ۲۰۰ میلیون یورویی اپل

‌می‌متالز - ایتالیا شرکت‌های آمازون و اپل را به دلیل نقض مقررات مبارزه با انحصار در کسب و کار‌ها ۲۰۰ میلیون یورو جریمه کرد.

به گزارش می‌متالز، این جریمه سنگین از سوی نهاد ناظر بر رقابت تجاری شرکت‌ها با یکدیگر در ایتالیا وضع شده است. این در حالی است که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا طی ماه‌های گذشته جریمه‌های مالی متعددی را علیه شرکت‌های آمریکایی و چینی فعال در عرصه فناوری‌های نوین در نظر گرفتند.

در بیانیه نهاد ناظر بر فعالیت شرکت‌ها در ایتالیا آمده است که آمازون ۶۸ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو و اپل ۱۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو جریمه شدند. ایجاد محدودیت در فروش محصولات شرکت اپل از طرف فروشنده‌های دیگر در پایگاه اینترنتی آمازون دلیل جریمه این دو غول دنیای دیجیتال عنوان شده است.

آمازون در واکنش به جریمه این شرکت در ایتالیا اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر در این تصمیم را ارائه خواهد کرد. آمازون این تصمیم را «غیرقابل توجیه» و «نامتناسب» توصیف کرده است.

شرکت اپل نیز اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر در تصمیم اتخاذشده را ارائه می‌کند. این در حالی است که یک انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در ایتالیا از جریمه وضع‌شده علیه آمازون و اپل استقبال کرد.

نهاد ناظر بر رقابت شرکت‌ها در ایتالیا پیش از این در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) نیز شرکت گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برترش در مقایسه با دیگر شرکت‌ها ۱۰۲ میلیون یورو جریمه کرده بود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده