تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۰۴۵۵

تحقیقات در ایالت کالیفرنیا درباره رفتار گوگل با کارگران زن سیاه پوست آغاز شد

‌می‌متالز - سازمان تنظیم‌کننده حقوق مدنی کالیفرنیا در حال بررسی رفتار شرکت آمریکایی گوگل با کارگران زن سیاه‌پوست در پی شکایت برخی از کارگران و موارد ادعایی آزار و اذیت و تبعیض نژادی است.

به گزارش می‌متالز، به گفته دو منبع آگاه، سازمان تنظیم‌کننده حقوق مدنی کالیفرنیا در حال بررسی رفتار گوگل با کارگران زن سیاه‌پوست در پی شکایت برخی از کارگران و موارد ادعایی آزار و اذیت و تبعیض نژادی است.

بر اساس این گزارش، وکلا و تحلیلگران اداره اشتغال عادلانه و مسکن کالیفرنیا (DFEH) بار‌ها با چند زن سیاه پوست که در شرکت آلفابت گوگل (GOOGL.O) کار کرده اند، درباره تجربیاتشان در آنجا مصاحبه کرده اند. این منابع به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا کار خود را به خطر نیندازند.

بر اساس ایمیل‌ها، سوالات در مورد آزار و اذیت و تبعیض در محل کار متمرکز شده است. یکی از منابع در این باره تأکید کرد که این مکالمات و مصاحبه‌ها طی ماه گذشته انجام شده است.

اداره اشتغال عادلانه و مسکن کالیفرنیا از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

شرکت گوگل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر روی ایجاد عدالت پایدار برای کارگران سیاهپوست خود متمرکز شده است و سال ۲۰۲۰ بزرگترین سال این شرکت برای استخدام کارگرانی است که آن را "سیاه پلاس" می‌نامد، نامی که شامل افراد متعلق به چندین نژاد می‌شود.

در این بیانیه آمده است: هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که هر کارمندی گوگل را به عنوان یک محل کار فراگیر تجربه می‌کند.

گوگل گفت: ما به تمرکز روی این کار مهم ادامه خواهیم داد و هر گونه نگرانی را به طور کامل بررسی خواهیم کرد تا مطمئن شویم در محل کار ما عدالت رعایت می‌شود.

به گفته این منابع آگاه، اداره اشتغال عادلانه و مسکن کالیفرنیا با کارگرانی که شکایت رسمی کرده‌اند و با کسانی که هنوز شکایت نکرده‌اند مصاحبه کرده است و این نشان می‌دهد که این سازمان ناظر به دنبال نمونه‌های بیشتری از بدرفتاری بالقوه بوده است.

سال‌هاست که مردان سیاه‌پوست در شرکت‌های فناوری می‌گویند که با اظهارنظر‌های توهین‌آمیز و تجربیات دلسردکننده مواجه شده‌اند. تجربیاتی مانند بیرون رانده شدن از محل کار خود به دلیل اینکه نگهبانان امنیتی و یا همکارانشان به ظاهر شک داشتند که آیا واقعاً آن‌ها در آنجا کار می‌کنند یا خیر.

با پیوستن بیشتر زنان سیاه پوست به نیروی کار در این بخش، چنین شکایاتی افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده