تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۴۳۶۶۳

فرانسه غول‌های فناوری آمریکا را به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران جریمه کرد

‌می‌متالز - فرانسه غول‌های فناوری آمریکا را به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران جریمه کرد

به گزارش می‌متالز، مقامات فرانسوی روز پنجشنبه اعلام کردند که سازمان‌های ناظر در این کشور گوگل و فیسبوک را به دلیل استفاده از «کوکی‌ها»، داده‌های مورد استفاده برای ردیابی کاربران آنلاین، ۲۱۰ میلیون یورو (۲۳۷ میلیون دلار) جریمه کرده‌اند.

غول‌های فناوری ایالات متحده، از جمله اپل و آمازون، تحت فشار فزاینده‌ای یه خاطر فعالیت‌های تجاری خود در سراسر اروپا قرار گرفته‌اند. این شرکت‌ها با جریمه‌های هنگفت و برنامه‌هایی برای اعمال قوانین گسترده اتحادیه اروپا در مورد نحوه عملکردشان مواجه شده‌اند.

جریمه ۱۵۰ میلیون یورویی تحمیل شده علیه گوگل یک رکورد توسط کمیسیون ملی فناوری اطلاعات و آزادی فرانسه (CNIL) محسوب می‌شود. جریمه قبلی مربوط به کوکی‌ها علیه این شرکت که در دسامبر ۲۰۲۰ رخ داد ۱۰۰ میلیون یورو اعلام شد.

بر اساس این گزارش، شرکت آمریکایی فیس بوک نیز ۶۰ میلیون یورو جریمه شد.

نهاد نظارتی CNIL در بیانیه‌ای تأکید کرد که سایت‌های facebook.com و google.fr و youtube.com که متعلق به گوگل است، به کاربران اجازه نمی‌دهند تا به سادگی گزینه پذیرش استفاده از کوکی‌ها، گزینه رد کردن را انتخاب کنند.

این نهاد افزود: این دو پلتفرم سه ماه فرصت دارند تا شیوه‌های خود را تطبیق دهند و پس از آن فرانسه روزانه ۱۰۰ هزار یورو جریمه اعمال خواهد کرد.

شرکت گوگل به خبرگزاری فرانسه گفته است که پس از این حکم، رویه‌های خود را تغییر خواهد داد.

این شرکت آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس انتظارات کاربران اینترنت... ما متعهد به اجرای تغییرات جدید و همچنین همکاری فعالانه با CNIL در پاسخ به تصمیم آن هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده