تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۴۰۳۸۰

دادگاه روسیه شرکت تیک تاک را به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه جریمه کرد

‌می‌متالز - سرویس مطبوعاتی دادگاه منطقه تاگانسکی روسیه اعلام کرد که قضات این دادگاه در مسکو شرکت معروف تیک تاک را به دلیل امتناع از حذف محتوای ممنوعه در این کشور ۴ میلیون روبل (۵۴۴۵۴ دلار) جریمه کرد.

به گزارش می‌متالز، سرویس مطبوعاتی دادگاه منطقه تاگانسکی روسیه اعلام کرد که قضات این دادگاه در مسکو شرکت معروف تیک تاک را به دلیل امتناع از حذف محتوای ممنوعه در این کشور ۴ میلیون روبل (۵۴۴۵۴ دلار) جریمه کرد.

دادگاه مسکو شرکت چینی تیک تاک TikTok را به دلیل تخلف اداری مندرج در بخش‌های ۲ و ۴ ماده ۱۳.۴۱ قانون تخلفات اداری فدراسیون روسیه یعنی عدم حذف اطلاعاتی که توسط قانون روسیه پیش بینی شده است، مجرم شناخت و این شرکت را ۴ میلیون روبل جریمه کرد.

با احتساب جریمه‌های قبلی دادگاه‌های روسیه برای این تخلف، مجموع جریمه‌های شرکت تیک تاک به ۸.۱ میلیون روبل (۱۱۰۲۲۸ دلار) رسید.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری میلادی، چندین منبع اینترنتی خارجی در روسیه به دلیل عدم محدود کردن دسترسی به اطلاعات ممنوعه جریمه شده اند.

شرکت آمریکایی فیس بوک (Meta Platforms) به همین دلیل به پرداخت ۷۰ میلیون روبل (۹۴۰,۷۵۲ دلار) جریمه شد و گوگل با در نظر گرفتن جریمه اخیر خود باید ۵۸ میلیون روبل (۷۷۹۴۷۲ دلار) بپردازد.

پیش از این، مقامات روسیه اعلام کرده بودند که گوگل به طور کامل به تعهدات خود برای حذف پیوند‌ها به منابع اینترنتی دارای اطلاعات ممنوعه از نتایج موتور جستجوی خود در این کشور عمل نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده