تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۶۷۲
کد خبر: ۲۵۷۵۸۱

ماجرای همکاری اپل، گوگل و مایکروسافت چیست؟

‌می‌متالز - اپل، گوگل و مایکروسافت طی بیانیه‌ای مشترک، متعهد شدند برای ورود به دستگاه‌های هوشمند بدون وارد کردن رمز، همکاری کنند.

به گزارش می‌متالز، جزئیات همکاری اپل، گوگل و مایکروسافت برای برداشتن رمز عبور اعلام شد.

در آینده نزدیک، سیستم احراز هویت بدون وارد کردن رمز عبور به تمامی پلتفرم‌های دستگاه‌های مختلف از قبیل اندروید، آی او اوس، مرورگر‌های کروم، اج و سافاری و همچنین سیستم‌های ویندوزی و مک او اس خواهد آمد.

کرت نایت، مدیر ارشد بازاریابی محصولات پلتفرم اپل در این‌باره گفت: در کنار تلاش‌هایمان برای عرضه محصولاتی با طراحی ظاهری زیبا و قابلیت‌های متنوع، توجه ویژه‌ای به ارتقای امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران داریم.

وی ادامه داد: همکاری با فعالان این صنعت برای ایجاد روش‌های ورود جدید و امن که می‌تواند به حفاظت بهتر و حذف آسیب‌پذیری‌های رمز‌های عبور ختم شود، در کانون توجه ما برای دستیابی به تعهدمان در ساخت محصولاتی با بالاترین امنیت و تجربه کاربری شفاف قرار دارد.

گوگل نیز طی مطلبی در این رابطه نوشت فرآیند ورود به دستگاه‌ها بدون رمز عبور، به کاربران امکان می‌دهد گوشی‌های خود را به‌عنوان دستگاه اصلی احراز هویت برای وارد شدن به اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر سرویس‌های دیجیتال استفاده کنند.

در واقع، با مشروط کردن ورود به یک دستگاه فیزیکی برای لاگین شدن به اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر سرویس‌ها، کاربر از مزیت امنیت و همچنین دسترسی ساده برای لاگین شدن بهره‌مند می‌شود.

با حذف رمز عبور، دیگر نیازی به به خاطر سپردن این جزئیات نخواهد بود و خطر استفاده از رمز عبور یکسان برای چند سرویس و اپلیکیشن از بین می‌رود.

همچنین کار هکر‌ها برای دسترسی به اکانت‌های کاربران نیز دشوارتر خواهد شد چرا که شرط ورود، لاگین شدن از طریق یک دستگاه فیزیکی خواهد بود.

افزون بر این، نفوذ به حریم شخصی کاربران از طریق حملات فیشینگ که در آن، افراد به یک وب‌سایت جعلی هدایت می‌شوند، بسیار سخت‌تر خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده