تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۳۷۲۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس اعلام کرد:

انتقاد از بی دقتی وزیر اقتصاد در انتخاب عضو جدید شورای عالی بورس

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از انتخاب وزیر اقتصاد در معرفی عضو جدید شورای عالی بورس که عضو هیات مدیره بانک خصوصی بود، انتقاد و اعلام کرد: خاندوزی در انتخاب دقت نکرد.

به گزارش می‌متالز، احسان ارکانی با انتقاد از این انتخاب وزیر اقتصاد در معرفی علی سعیدی عضو هیات مدیره بانک آینده به عنوان یکی از اعضا جدید شورای عالی بورس گفت: علت اعتراض به این تصمیم خاندوزی این بود بانک‌ها یکی از رقبای اصلی بورس و بازار سهام هستند و عضو هیئت مدیره یک بانک خصوصی هم قاعدتا به فکر افزایش سود بانک متوبع باشد، اما نباید این فرد را در حوزه بورس گذاشت که مصداق بارز تعارض منافع است.

وی ادامه داد: هر آن شخص از شورای عالی بورس استعفا داد، اما وزیر اقتصاد باید قبل از اینکه کار به چنین مرحله‌ای برسد و نمایندگان و افکار عمومی به این موضوع اعتراض کنند، دقت و از انتصاب تداعی کننده تعارض منافع، دوری می‌کرد.

این نمایده مجلس افزود: در این میان فعلا" ضوابط و مقررات مشخص در خصوص انتصاب افراد دارای تعارض منافع نیست، اما کلیات طرح مدیریت تعارض منافع در مجلس تصویب شده و بزودی جلوی این گونه موضوعات گرفته می‌شود. طبق این طرح، عضویت اعضا هیئت مدیره بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات در هر مجموعه‌ای که دامنه تصمیم گیری‌ها مرتبط باشد، تخلف است.

ارکانی گفت: بنابراین عضو هیئت مدیره بانک در تمام مجموعه‌هایی که بخشی از مصوبات و تصمیم گیری‌ها به حوزه کاری مجموعه فعلی بر گردد، نمی‌تواند عضو مجموعه‌هایی مانند شورای عالی بورس، شورای هماهنگی اقتصاد و شورای پول و اعتبار شود مگر اینکه از جای قبلی استعفا دهد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده