تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۳۷۲۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نماینده مجلس: هر کس مسوولیتی دارد باید از تولید داخل حمایت کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید داخل برای یافتن بازار‌های جدید و ارتقای کیفیت و تاب آوری در مقابل کالا‌های خارجی، به بازار مصرف داخلی و خارجی نیاز دارد، گفت: هر کس مسوولیتی دارد باید با توان و امکاناتی که در اختیار دارد از تولید داخلی حمایت کند.

به گزارش می‌متالز، حجت الله فیروزی در گفت‌وگویی اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر تولیدکنندگان متعهد و میهن دوست ما تلاش زیادی کرده اند که در محصولات تولیدی داخل ارتقا کیفیت داشته باشند و الحمدلله این تلاش‌های متعهدانه بسیار اثر بخش بوده است.

وی افزود: بسیاری از محصولات تولیدی کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی ایرانی کیفیت مناسب و بعضا مطلوبی پیدا کرده اند و وارد بسیاری از بازار‌های منطقه‌ای و جهانی هم شده اند، اما هنوز تبلیغات منفی بر علیه آن‌ها ادامه دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بعضی از کشور‌ها اکنون تولیدات و محصولات ایرانی را با بسته بندی‌های جدید به نام خود صادر می‌کنند که این موضوع نشانگر توان رقابت و کیفیت خوب بسیاری از کالا‌های تولید ایران است.

وی بیان کرد: افراد سودجو و منفعت طلب که منافع آن‌ها با واردات بی رویه کالا‌های غیرضروری تأمین می‌شود، از هر طریق ممکن تلاش می‌کنند تولیدات داخلی شهرت پیدا نکند و توان رقابت و افزایش کیفیت را از دست بدهد چرا که در چنین شرایطی منافع این افراد تأمین می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس یادآور شد: در شرایط کنونی کشور که نیاز به جهش در عرصه تولید و صادرات کالا‌های ایرانی است و تولید داخل جهت رشد و یافتن بازار‌های جدید و توسعه و ارتقا کیفیت و تاب آوری در مقابل کالا‌های خارجی، به بازار مصرف داخلی و خارجی نیاز دارد، هر کس مسوولیتی دارد باید با توان و امکاناتی که در اختیار دارد از تولید داخلی حمایت کند و شرکت‌های دانش بنیان که خوشبختانه در سال‌های اخیر هم رشد خوبی داشته و نشان داده اند که می‌توانند بر رونق تولید داخلی تاثیر مثبت گذارند را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده