تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۳۷۳۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقوط قیمت ارز‌های دیجیتال در هند با مطرح شدن لایحه ممنوعیت

‌می‌متالز - با مطرح شدن مجدد لایحه پیشنهادی دولت هند برای ممنوعیت خرید و فروش ارز‌های دیجیتال خصوصی، دارندگان رمزارز‌ها در این کشور برای فروش دارایی خود هجوم آورده‌اند.

به گزارش می‌متالز، از زمانی که لایحه پیشنهادی دولت هند برای ممنوعیت خرید و فروش ارز‌های دیجیتال خصوصی مطرح شده است، دارندگان رمزارز‌ها در این کشور برای فروش دارایی خود هجوم آورده اند و این امر موجب شده است تا قیمت ارز‌های دیجیتال در هند به شدت کاهش یابد.

بر اساس آمار بلومبرگ، برترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین، در صرافی رمزارز هندی وزیرایکس WazirX ۱۴ درصد کاهش یافت و در بایننس تنها ۰.۵ درصد کاهش یافت.

قیمت اتریوم ۱۵ درصد سقوط کرد در حالی که ارز دیجیتال شیبا اینو shiba inu و دوجکوین dogecoin بیش از ۲۰ درصد در صرافی WazirX سقوط کردند، اما در صرافی‌های Binance و Kraken نسبتاً بدون تغییر بودند. تتر نیز در این صرافی هندی سقوط کرد در حالی که در کشور‌های دیگر ثابت ماند.

نیشال شتی، مدیر عامل صرافی وزیر ایکس هند در این باره گفت: در حالی که سرمایه گذاران برای فروش هجوم بردند، ما شاهد سقوط ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها بودیم. با این حال، بازار در حال بهبود است و در حال حاضر با ۳ تا ۴ درصد تخفیف مواجه است.

این کارشناس بازار رمزارز‌ها در ادامه افزود: یک واکنش تند مشابه در ماه ژانویه که مفاد این لایحه فاش شده بود، نیز مشاهده شد.

بنیانگذاران صرافی‌های ارز دیجیتال روز چهارشنبه به سرمایه‌گذاران نگران اطمینان دادند که دارایی‌هایشان امن است، و ادعا کردند که اعلام دولت گام مثبتی است که نه تنها به پذیرش ساختارمند کمک می‌کند، بلکه بازار‌های غیرقانونی رمزارز را نیز کنترل می‌کند.

با این حال، به گفته بلومبرگ، سرمایه گذاران هنگام تلاش برای انتقال وجوه خود به صرافی‌های مختلف پس از خرید دارایی با هزینه کمتر، با مشکلاتی مواجه شدند.

صرافی WazirX روز سه‌شنبه توییتی منتشر کرد مبنی بر این که این صرافی با تاخیر‌های معاملاتی در برنامه خود مواجه شده است که موجب شد کاربران نتوانند ارز رمزنگاری شده خود را جابجا کنند. چند ساعت بعد این صرافی اعلام کرد که مشکل برطرف شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده