تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۳۷۴۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار خرامه:

خروج کارخانه سیمان از شیراز نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

‌می‌متالز - خروج کارخانه سیمان شیراز از محدوده این کلانشهر، اردیبهشت ۱۳۹۳ کلید خورد و بنا بود پس از ۴۸ ماه به پایان برسد؛ تحقق نیافتن این مطالبه مردمی سبب شد که استاندار فارس آبان ۱۴۰۰ باری دیگر بر انتقال این کارخانه تاکید کند، فرایندی که به گفته فرماندار خرامه نیازمند ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا ابراهیمی فرماندار شهرستان خرامه شنبه در این باره گفت: با توجه به اینکه جا به جایی کارخانه سیمان به شهرستان خرامه به نفع شهر شیراز است و موجب می‌شود این شهر دچار آلودگی زیست محیطی نشود، لذا ضرورت دارد که همه مسوولان برای نهایی شدن این پروژه کمک و همراهی کنند.
وی، با اشاره به سفر اخیر استاندار فارس به شهرستان خرامه (۲۶ آبان ۱۴۰۰) ادامه داد: در این سفر استاندار فارس تاکید کرد که با افزایش پیگیری‌ها، روند انتقال کارخانه سیمان شتاب گیرد.
فرماندار خرامه گفت: انتقال کارخانه سیمان به این شهرستان زمینه ساز ایجاد فرصت‌های شغلی بسیاری به ویژه برای افراد جویای کار بومی خواهد شد.
ابراهیمی اظهار داشت: همچنین بنا است که در کمیسیون ماده پنج، بحث تامین اعتبار مورد نیاز برای انتقال کارخانه از طریق فروش اراضی کارخانه در شیراز مورد بررسی قرار گیرد.
شهرستان خرامه در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شرق شیراز است.

کارخانه سیمان شیراز از نظر قدمت دومین کارخانه سیمان در استان فارس و کشور است. گفته می‌شود مشکلات حوزه منابع طبیعی و همچنین برخی موانع اعتباری، روند انتقال را کند کرده است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در سفر شهرستانی خود به خرامه، از روند کند انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه انتقاد و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های جدی این موضوع هر چه سریع‌تر به سرانجام رسد.
استاندار فارس در این سفر دستور‌های لازم مبنی بر شتاب‌بخشی به تعیین تکلیف اراضی شرکت سیمان فارس برای تامین نقدینگی طرح انتقال سیمان فارس _ خرامه را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده