تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۳۷۵۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در آبان ماه به ثبت رسید؛

انعقاد ۸۸۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

‌می‌متالز - طی معاملات آبان ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۸۸۰ هزار و ۲۵۷ قرارداد آتی به ارزش ۲۶ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال منعقد شد و از نظر ارزش معاملات به ترتیب دارایی‌های پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره اول تا سوم شدند.

به گزارش می‌متالز، معامله گران در آبان ماه امسال ۸۳۵ هزار و ۷۵۱ قرارداد آتی زعفران نگین را به ارزش ۲۴ هزار و ۱۸۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال و برای تحویل در دو سررسید آبان و دی ماه امسال منعقد کردند تا این دارایی پایه به لحاظ حجم و ارزش کل معاملات در صدر بازار قرار گیرد.

در سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه قرارداد آتی صندوق طلا نیز ۱۴ هزار و ۵۰۷ قرارداد به ارزش ۱۳۷۰ میلیارد ریال منعقد شد که با ثبت این آمار، صندوق طلا به لحاظ ارزش کل معاملات رتبه دوم را به دست آورد.

۱۵ هزار و ۵۰۰ قرارداد آتی نقره نیز به ارزشی بیش از ۳۴۰ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال در سررسید‌های آبان، آذر و بهمن ماه سال جاری در حالی منعقد شد تا این دارایی پایه مقام سوم را در میان سایر دارایی‌های پایه کسب کرد.

در دوره مورد بررسی ثبت انعقاد ۱۳ هزار و ۹۰۱ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در تنها سررسید فعال آن برای تحویل در آبان ماه امسال رقم خورد و ارزش ۲۶۶ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید.

همچنین معامله گران ۵۱۴ قرارداد آتی زیره سبز و ۸۴ قرارداد آتی پسته را نیز در حالی برای تحویل در آذر ماه منعقد کردند که ارزش معاملات دو دارایی مذکور در مجموع به حدود رقم ۷۱ میلیارد ریال رسید.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده