تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۳۷۹۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد بانک‌ها در روز افت بازار سهام/ اکنون زمان مناسب ورود به بورس است

می متالز - امروز شاخص کل بورس وارد کانال یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد شد. افت اکثر نمادهای بورسی در حالی رقم خورد که گروه بانک سبز بود.

به گزارش می‌متالز، امروز شاخص کل بورس با بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ وارد افت وارد کانال یک میلیون و ۳۵۷ هزار واحد شد. افت اکثر نماد‌های بورسی در حالی رقم خورد که گروه بانک سبز بود. کارشناسان این رشد را در واکنش به اخبار ابتدایی منتشر شده از مذاکرات برجام می‌دانند.

امروز فارس، نوری و فولاد بیشترین تاثیر منفی و وبملت بیشترین تاثیر مسبت در شاخص کل را داشتند. وبملت، شستا و فولاد هم در بازار امروز نسبت به سایر سهام پرتراکنش‌تر بودند. ارزش معاملات در بازار امروز بیش از ۲۹۰۰ میلیارد تومان بود.

برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز شیمیایی، خودرو و بانک‌ها بودند. بیشترین ارزش معاملات امروز مربوط به نماد‌های دارایکم، کمند و پالایش بود. وبملت، وبصادر و کمند نیز بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص دادند.

شاخص کل فرابورس امروز نیز بیش از ۴۳ واحد ریخت و در کانال ۱۹ هزار و ۴۶۰ واحد قرار گرفت. بپاس و غصینو به ترتیب با و ۳۵ و ۱۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت و سمگا با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص فرابورس داشتند.

رشد بورس از دی شروع می‌شود

مصطفی مجد، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار در روز‌های آینده گفت: بازار سهام در این مقطع زمانی خشک شده است. فروشنده‌ای در بورس نیست، اما خب خریداری هم وجود ندارد. دلیل اصلی این موضوع فروش اوراق دولتی توسط دولت است و تا دی ماه که دولت اوراق عرضه می‌کند روند بازار به همین صورت خواهد بود.

وی افزود: از دی ماه به بعد و با پایان یافتن انتشار اوراق دولتی بازار رمق می‌گیرد. ظرفیتی که الان صرف خرید اوراق می‌شود به سمت بازار خواهد آمد؛ و به نظرم شاخص کل از کانال ۱٫۵ میلیون واحد نیز خواهد گذشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهام در بازار بسیار ارزنده است و حباب بورس نیز کاملا خالی شده است. به شرط اینکه مردم از طریق شرکت‌های مجاز سبدگردانی اقدام کنند، بهترین زمان برای ورود به بورس همین روزهاست.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده