تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۳۷۹۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص کل بورس بازهم عقب‌نشینی کرد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶۸۴۵ واحدی معادل ۰.۵ درصدی به یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۹۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۶۰ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه نهم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۶۹۷ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۳۷۲ هزار و ۴۹۵ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۶۸۰ واحدی، عدد ۳۷۲ هزار و ۴۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۰۵۷ واحدی به رقم ۲۳۴ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۱۰۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۹۳۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۳۵۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس بازهم عقب‌نشینی کرد
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فارس، نوری، فولاد، اخابر، پارس و شفن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی وبملت، وتجارت و وبصادر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۲۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۰۷ هزار و ۷۲۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شفا (سرمایه گذاری شفادارو) با ۹.۹۱ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های دلقما، سیستم، غپاک و داسوه بود. همچنین نماد معاملاتی اخابر (مخابرات ایران) با ۴.۸۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های لبوتان، آپ، وآذر و فجام قرار گرفتند.

شاخص کل بورس بازهم عقب‌نشینی کرد

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده