تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۴۰۳
کد خبر: ۲۳۸۱۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید آهک میکرونیزه در رفسنجان کلید خورد

‌می‌متالز - مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان رفسنجان می‌گوید تولید پودر میکرونیزه آهک که تاکنون تنها چهار واحد در کشور آن را تولید می‌کردند در این مجموعه شروع شده است و تا یکسال دیگر به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، حسن درویش عصر سه شنبه در جریان بازدید مسوولان شهرستان رفسنجان از روند تولید این کارخانه اظهار کرد: پروژه خط تولید پودر میکرونیزه آهک تا سایز سه میکرون با اعتبار ۱.۵ میلیون دلار معادل ۲۰۰ میلیارد تومان با شتاب در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ میلیارد تومان از این سرمایه صرف خرید تجهیزات و ماشین آلات از خارج از کشور و مابقی صرف ساخت و ساز فضای فیزیکی این طرح و خرید تجهیزات مورد نیاز داخلی خواهد شد.

درویش بیان کرد: پودری که تولید می‌شود قابلیت کاربرد و استفاده در صنایع تولید لاستیک، صنایع رنگ سازی، تولید لوله پلیکان، لوازم آرایشی را دارد. مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان رفسنجان گفت: با راه اندازی این طرح جزو تنها پنج کارخانه کشور در این حوزه خواهیم بود.

درویش بیان کرد: در رفسنجان روزانه یکهزار و ۲۰۰ تن سیمان مصرف می‌شود که ۶۰۰ تن از این میزان از کارخانه ماهان تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم قابل توجهی از تولید این کارخانه در بازار‌های خارجی اعم از پاکستان، عراق و کشور‌های حاشیه خلیج فارس عرضه می‌شود.

نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان هم در این بازدید بیان کرد: در زمانی که کمبود سیمان در شهرستان و استان کرمان احساس می‌شد کارخانه سیمان ماهان با تولید کالای مورد نیاز سیمان باعث شد کار ساخت و ساز تعطیل نشود.

اشتغال ۳۰۰ نفر در صنعت سیمان رفسنجان

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این برنامه بیان کرد: ۳۰۰ نفر به طور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند و از این راه ارتزاق می‌کنند.

شهرستان رفسنجان که از مناطق مهم صنعتی و معدنی استان و کشور به شمار می‌رود در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر کرمان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده