تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۳۸۲۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توافق سران قوا بر سر فروش اموال مازاد دولت برای تامین بخشی از بودجه مورد نیاز کشور

‌می‌متالز - در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد‌های تکمیلی را برای تامین منابع مالی لازم در جهت تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق مولدسازی دارایی‌های دولت، جمع بندی و برای تصویب نهایی به شورای عالی ارائه کند.

به گزارش می‌متالز، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تاکید کرد: منابع حاصل از مولد سازی به صورت اهرمی به امر تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی تمام استان‌ها و بخشی از آن نیز در اختیار دستگاه‌های اجرایی واگذار کننده دارایی‌های مازاد قرارگیرد و صرف سرمایه گذاری در حوزه‌های تحت پوشش همان دستگاه‌ها شود.

در این جلسه که سه شنبه شب به ریاست سید ابراهیم رییسی و با حضور روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه تشکیل شد، برنامه مولد سازی با هدف افزایش بهره وری دارایی‌های دولت و تامین بخشی از بودجه مورد نیاز کشور در دستور کار قرار گرفت و روسا و مقامات سه قوه دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای اجرای هرچه بهتر و سریع‌تر این برنامه مطرح کردند.

در این جلسه مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد‌های تکمیلی را برای تامین منابع مالی لازم در جهت تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق مولدسازی دارایی‌های دولت، جمع بندی و برای تصویب نهایی به شورای عالی ارائه کند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده