تاریخ: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۴۶۸
کد خبر: ۲۳۸۲۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
«می متالز» گزارش می‌دهد:

استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان برای توسعه بخش معدن

‌می‌متالز - توسعه بخش معدن تا حدودی در گرو تعامل شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های اقتصادی این بخش و سازمان‌های فعال در این بخش است. اما در این میان نگاه مدیریتی می‌تواند در سرعت این توسعه نقش آفرین باشد.

به گزارش می‌متالز، در همین راستا اولین نمایشگاه دستاورد‌های و توانمندی‌های جهادی کشور بخشی از فعالیت خود را به معدن و صنایع معدنی اختصاص داده است.

شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و استارتاپ‌های معدنی از حاضران در این نمایشگاه هستند که آخرین دستاورد‌های خود در حوزه جهادی و همچنین تعامل با شرکت‌های دانش بنیان به نمایش خواهند گذاشت.

در واقع موفقیت شرکت‌ها و صنایع داخلی در استفاده از ظرفیت‌های درونی از مولفه‌های اصلی این نمایشگاه است، اتفاقی که در سال‌های اخیر در بخش معدن با تشدید تحریم‌ها نمود بیشتری به خود گرفته است.

معدن و به ویژه صنایع معدنی در سال‌های تحریمی با تاکید بر ساخت داخل و بومی سازی دانش، بیشتر به سراغ استفاده از ظرفیت‌های داخلی رفته است تا از پتانسیل‌های داخلی استفاده و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند.

حمایت از تولید داخلی که از اهداف اصلی این نمایشگاه است در بخش معدن و صنایع معدنی در حوزه تجهیزات و تامین قطعات قابل رویت است. شرکت‌های بزرگ مانند چادرملو، گل گهر، مبارکه، ذوب آهن و... در سال‌های اخیر تلاش کردند بخش عمده‌ای از نیاز خود را به واسطه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در داخل تامین کنند، موضوعی که در صرفه جویی ارزی بسیار مهم است.

در بخش‌های خصوصی و دولتی ظرفیت خوبی وجود دارد، اما برخی صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان از آن بی خبر هستند، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به شناسایی این پتانسیل‌ها کمک کند.

عناوین برگزیده