تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۳۸۳۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع وزیر صمت:

۲۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در هفت ماه امسال محقق شد

‌می‌متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در هفت ماه امسال انجام شد که نسبت به سال گذشته ۴۸درصد از نظر ارزش ریالی و ۱۵درصد به لحاظ میزان وزن افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد تولید از محور‌ها و راهبرد‌های اصلی توسعه کشور است و بر اساس آمار مرکز آمار ایران ۵.۵درصد و بانک مرکزی ۶.۱ درصد افزایش در این حوزه اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت که ۴۰ روز پیش ابلاغ شده بود تا موانع صادرات برطرف شود، پنج میلیارد دلار تعهد وزارت صمت بود که محقق شده است.

وی همچنین از انجام آمایش سرزمین در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور خبر داد و افزود: به زودی نخبگان و تشکل‌های اقتصادی ۴۵۰شهرستان کشور گزارش، نظرات و ظرفیت‌های شهرستانی خود را در اختیار ما قرار می‌دهند.

صادقی با اشاره به اولویت‌های دولت سیزدهم در وزارت صمت، گفت: طبق گزارش‌های آماری و پایش ۲۵ رشته فعالیت صنعتی، ۱۵ رشته دارای رشد بوده و در صنایع تولید وسایل خانگی رشد هشت درصدی وجود داشته است.

وی با تبیین شاخص‌های کلان صنعتی از تداوم رشد صنعتی در سه ماه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: برای تداوم روند افزایشی تولید، راه اندازی واحد‌های راکد و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت ۸۰ درصد و ارتقاء ظرفیت واحد‌های نیمه فعال با ظرفیت پایین، در اولویت اقدامات قرار دارد.

وی با تبیین سیاست‌های حمایتی وزارت صمت از جامعه صنعتی کشور تصریح کرد: رشد ۴۸ درصدی ارزش صادرات در هفت ماه سال جاری نسبت به سال گذشته نوید بخش تحقق هدفگذاری افزایش حداقل ۵ میلیارد دلاری صادرات امسال نسبت به سال ۹۹ می‌باشد.

معاون امور صنایع وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۹۸ نهضت تعمیق ساخت داخل را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این طرح سهم هر استان از داخلی سازی نیاز صنایع و معادن مشخص شد که با ادامه این روند سهم آذربایجان شرقی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار بود که خوشبختانه طی هفت ماه گذشته محقق شد.

صادقی نیارکی افزود: آمایش سرزمینی کشور در بخش صنعت معدن و تجارت آماده شده و تا پایان ماه آینده ابلاغ خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده