تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۳۸۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پورابراهیمی: اصلاح ساختار اقتصادی در دولت کلید خورده است

‌می‌متالز - محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با تصمیم دولت سیزدهم در هفته‌های اخیر تغییرات قابل توجهی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور در دستور قرار گرفته که یکی از آن‌ها بودجه ۱۴۰۱ است.

به گزارش می‌متالز، وی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری، استاندار و امام جمعه افزود: توافق ما با دولت در یکی از رده‌ها حذف چندین هزار ردیف بودجه‌ای است که تناسبی با اقتصاد ما ندارد، زیرا بودجه برنامه‌محور خواهد شد.

به گفته پورابراهیمی فردا نشست جمع بندی بودجه برگزار خواهد شد.

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: تا تصویب نهایی بودجه تا نیمه دوم اسفندماه سال جاری برنامه‌های محتوایی شورای فرهنگ عمومی را با این رویکرد آماده کنید که امور با برش‌های وزارتخانه‌ای در حوزه فرهنگی تقسیم بندی شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در این زمینه باید ارائه برنامه محتوایی از شورای فرهنگ عمومی استان کرمان داشته باشیم که رویکرد آن تبیین و تشریح جایگاه کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یادآور شد: اعلام آمادگی می‌کنیم این برنامه با تغییرات حوزه بودجه ۱۴۰۱ و تبدیل ردیف محور به برنامه محور را در استان کرمان آغاز کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به جایگاه کرمان پس از شهادت سردار سلیمانی افزود: امروز با یک جریان فرهنگی جدید مواجهیم که پس از شهادت سردار سلیمانی در کشور ایجاد شده و فرهنگ مقاومت و شهادت را ایجاد کرد؛ خاستگاه این جریان استان کرمان و افتخار می‌کنیم این شهید از اهالی این استان است.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۲ سال به دلایل مختلف از مجموعه اقدامات در استفاده از این ظرفیت بزرگ معنوی عقب ماندیم، این ظرفیت نه تنها مربوط به کرمان و ایران بلکه متعلق به تمامی آزادیخواهان جهان است.

نماینده کرمان و راور گفت: در حضور میدانی در کشور‌های منطقه، مشخص می‌شود که وجود شهید سلیمانی در این کشور‌ها مشهود است؛ امروز حاج قاسم سلیمانی منتخب مردم سوریه و دیگر کشور‌های اسلامی است که قلوب این کشور‌ها را تسخیر کرده است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی است که این امر باید ابتدا در حوزه شورای فرهنگ عمومی ثبت و ضبط شود که روز شهادت شهید سلیمانی را به عنوان یک روز مخصوص در تقویم کشور ببینیم و با جایگاه کرمان تبیین شود، زیرا دستاورد بزرگی برای انقلاب و کشور است.

پور ابراهیمی افزود: زمان حیات، شهادت و پس از شهادت سردار سلیمانی برای جمهوری اسلامی سرمایه‌ای محسوب می‌شود که باید از آن به صورت مناسب بهره ببریم و برنامه‌های مهمی در این عرصه جریان فرهنگی کشور تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ از اینجا می‌تواند خون جدیدی باشد که در فرهنگ جامعه تزریق شود و این انتظار را از مردم داریم.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده