تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۳۸۴۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش واردات ۳.۶ میلیون تنی سنگ آهن به بنادر چین

‌می‌متالز - براساس گزارش SMM، در تاریخ ۲۲ تا ۲۹ نوامبر تعداد ۵۴ کشتی وارد بنادر اصلی داخلی چین شدند. برآورد‌ها نشان می‌دهد که حجم محموله‌های وارد شده به ۸.۲۴ میلیون تن رسیده است که این نشان از افت ۳.۵۸ میلیون تنی واردات نسبت به هفته‌ی گذشته دارد. همچنین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نیز افتی ۶.۴ میلیون تنی را ثبت کرده‌است.

به گزارش می‌متالز، محموله‌هایی که از بنادر استرالیا خارج شده‌اند، در این هفته ۰.۴۳ میلیون تن کاهش یافته و به ۱۸.۴۶ میلیون تن رسیده است. همچنین محموله‌های صادراتی از بنادر برزیل، با ۰.۲۳ میلیون تن کاهش به ۴.۹۵ میلیون تن رسید که خبر از کاهش ۲.۸۱ میلیون تنی در سال داشت. در کل، واردات سنگ معدن نسبت به هفته قبل کاهش قابل‌توجهی داشت و مجموع محموله‌ها از استرالیا و برزیل نیز اندکی کاهش یافت.
اخیرا پس از تکمیل هدف کنترل تولید فولاد خام توسط برخی کارخانه‌های فولادی، کوره‌های بلند تولید را از سر گرفته‌اند. در همین حال، هشدار آلودگی شدید هوا در سطح دوم پس از سردتر شدن هوا واضح بود. از سوی دیگر، در مجموع ۱۰ کارخانه فولاد در تانگشان از نظر رده عملکردی بهبود پیدا کردند و تعداد کارخانه‌های طبقه‌بندی شده در سطح D از ۱۴ به ۴ کاهش یافته است. از همین‌رو به نظر می‌رسد قیمت‌های سنگ آهن در کوتاه‌مدت به طور نسبی از اخبار صعودی مختلف پیروی می‌کنند.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده