تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۳۸۴۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تعلیق کارگران کارخانه سیمان جوین به دلیل پیگیری خواسته‌ها

‌می‌متالز - ۱۰ نفر از کارگران کارخانه سیمان جوین به دلیل پیگیری خواسته‌های خود توسط کارفرما تعلیق شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، ۱۰ نفر از کارگران کارخانه سیمان جوین در استان خراسان رضوی به دلیل پیگیری مطالبات خود توسط کارفرما تعلیق شده‌اند. ۲ نفر از آن‌ها جزو نمایندگان کارگری هستند.

منابع کارگری در این‌باره گفتند: نسبت به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل، حق اولاد، دستمزد اضافه‌کار، مسکوت ماندن مزایا بار‌ها اعتراض کرده‌ایم تا به حق و حقوق خود برسیم. دی ماه سال ۹۹ دست به اعتراض زدیم؛ سپس در اردیبهشت ماه سال جاری (۱۴۰۰) بار دیگر خواسته‌های خود را در قالب تجمع بیان کردیم.

آن‌ها اظهار کردند: پس از اعتراضات اردیبهشت ماه، شورای جدید کارگری این کارخانه تشکیل و پیگیری مطالبات کارگران را در دستور کار خود قرار داد. شورای جدید با کارفرما وارد مذاکره شد و کارفرما نسبت به اجرای حقوق کارگران تعهد داد. با این حال به دلیل متعهد نبودن کارفرما به وعده‌هایش، مهرماه باردیگر نسبت به وضعیت خود اعتراض کردیم. از آن تاریخ تا به امروز، ۱۰ نفر از نیرو‌های مجموعه نمی‌توانند در محل کارگاه حاضر شوند.

منابع خبری ادامه دادند: به دلیل اینکه طبقه‌بندی مشاغل در این کارگاه اجرا نشده بود، هیات مدیره پذیرفت تا ماهیانه مبلغ ۱ میلیون تومان علی‌الحساب به حساب کارگران واریز کند و پس از اینکه مزد بر مبنای طرح را محاسبه کرد، به وضعیت بدهکاری یا بستانکاری کارگران رسیدگی کند. در حال حاضر، طرح اجرا شده و این مبلغ پرداخت نمی‌شود.

دفتر تهران این کارخانه در پاسخ به تماس ایلنا برای پیگیری این موضوع گفت: موضوع مطرح شده را با مدیران مجموعه مطرح می‌کنیم، اگر تمایلی برای پاسخ‌گویی داشته باشند، تماس خواهیم گرفت.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده