تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۱۱۲۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگران کارخانه سیمان جوین خواهان حق اولاد و سنوات/ اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مسکوت مانده است/ پایان اعتراضات با وعده‌های کارفرما

‌می‌متالز - کارگران کارخانه سیمان جوین خواهان رسیدگی به مطالبات خود هستند. اعتراضات چند روزه، با وعده‌های کارفرما به پایان رسید.

به گزارش می‌متالز، کارگران کارخانه سیمان جوین خراسان رضوی در اعتراض به حقوق خود دست به اعتراض زدند. آن‌ها خواهان پرداخت حق اولاد، صدور فیش حقوقی، دریافت دستمزد اضافه‌کار، طرح طبقه‌بندی مشاغل و رسیدگی به دیگر مطالبات خود هستند.

به گفته منابع کارگری، پس از این اعتراضات، شورای جدید کارگری این کارخانه تشکیل و پیگیری مطالبات کارگران را در دستور کار خود قرار داد. شورای جدید با کارفرما وارد مذاکره شد و نسبت به اجرای حقوق کارگران تعهد داد. کارفرما طفره رفتن از تعهدات خود با بهانه فعال نبودن شورای کارگری سابق، توجیه می‌کرد.

او ادامه داد: پیش از تجمعات اخیر کارگران، ما در دی ماه گذشته نسبت به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض کردیم و خواهان اجرای این مولفه بودیم. اگرچه وعده‌ها از اجرای طرح در فروردین ماه حکایت می‌کرد، اما اجرای آن مسکوت مانده و کارگران از مزایای آن محروم ماندند. سرانجام تجمعات کارگری، روز دوشنبه (۲۷ اردیبهشت) به پایان رسید و ما در انتظار اجرا تعهدات کارفرما هستیم.

وی تصریح کرد: برخی کارگران سابقه اشتغال ۱۲ساله در کارخانه را دارند، اما از این فاکتور مزدی محروم هستند. ما از دریافتی حداقل دستمزد تعیین شده نیز محروم هستیم.

شنیده‌ها حاکی از آن است، صورتجلسه‌ای ۱۷بندی برای اجرا میان نمایندگان کارگران و کارفرما عقد شده تا سبب بهبود وضعیت کارگران شود. در بند پایانی آمده است، کارگران حق تعطیل کردن کار، تجمع و اعتصاب را ندارند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده