تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۳۲۱۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حضور پررنگ سیمانی‌ها برای کمک و بازسازی مناطق سیل‌زده

می متالز - با جاری شدن سیل در استان‌های مختلف در روزهای آغازین سال ۹۸ واحدهای سیمانی با ارسال ماشین‌آلات تا سیمان برای بازسازی واحدهای ساختمانی سیل‌زده دست به کار شدند و اقدام‌هایی را در این راستا انجام دادند.
حضور پررنگ سیمانی‌ها برای کمک و بازسازی مناطق سیل‌زده

توزیع سیمان رایگان بین سیل‌زدگان

به گزارش می متالز، معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن کشور گفت: بر اثر جاری شدن سیلاب بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان‌هایی که درگیر بارندگی شدید و سیلاب بودند، تخریب شده است.
هادی درفشی افزود: همچنین بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان‌هایی که درگیر سیلاب بوده‌اند، نیازمند تعمیرات هستند. وی گفت: البته این آمار اولیه است و بعد از فروکش کردن سیلاب می‌توانیم آمار قطعی میزان خسارت‌های وارد شده به واحد‌های مسکونی و تجاری را اعلام کنیم.
معاون بنیاد مسکن کشور استان‌های درگیر سیلاب را مازندران، گلستان، خراسان شمالی، گیلان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان اعلام کرد.
درفشی درباره ساخت واحد‌های خسارت دیده در استان مازندران هم گفت: پیش‌بینی بنیاد مسکن برای بازسازی واحد‌های خسارت‌دیده سیل در استان مازندران حداکثر تا شهریور است.
وی افزود: آنچه برای ما مهم است مشارکت مردمی است و همچنین واحد‌هایی که نیازمند کمک بیشتر باشند از کمک خیران و سپاه برای ساخت آنها استفاده خواهیم کرد.
معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن گفت: از طرف بنیاد مسکن برای روستا‌ها وام ۴۰ میلیون تومانی با دوره بازپرداخت ۱۵ساله و سود ۴درصد تعریف شده است.
درفشی درباره در اختیار قرار دادن سیمان رایگان هم اظهار کرد: ۸ تن سیمان برای واحد‌های احداثی و ۱.۵ تن برای واحد‌های تعمیراتی در شهر‌های آسیب دیده در نظر گرفته‌ایم که به رایگان در اختیار آسیب‌دیدگان سیل قرار می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه سیمان موردنیاز را بنیاد مستضعفان تامین می‌کند، افزود: برای هر واحد مسکونی در حال ساخت ۸۰ کیسه سیمان به رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

لایروبی و ساخت سیل بند

ماشین‌آلات سنگین کارخانه سیمان صوفیان به منظور بهسازی، لایروبی و ساخت سیل‌بند با هماهنگی مسئولان منطقه و استان آذربایجان شرقی به مناطق همجوار اعزام شدند.
به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان صوفیان، این شرکت در راستای دستورهای موکد شستا و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در زمینه مشارکت و همراهی با مسئولان و نهادهای اجرایی نسبت به اعزام ماشین‌آلات سنگین به مناطق همجوار شرکت در جهت بهسازی، لایروبی و ساخت سیل‌بند با هماهنگی مسئولان منطقه و استان آذربایجان شرقی اقدام کرده است.
منصور نجفی، مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان در نشست ستاد بحران و پدافند غیرعامل ضمن اشاره به این مهم که سازمان‌ها به منظور نیل به توان پاسخگویی اجتماعی در مقابل ذی‌نفعان و سایر افراد جامعه، باید به دغدغه‌های جامعه درباره محیط‌زیست، امور اجتماعی و انسان‌دوستانه اهمیت داده و متناسب با فرهنگ سازمانی خود، به تدوین سیاست‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی مبادرت ورزند، گفت: مهم‌ترین قسمت مسئولیت اجتماعی شرکت سیمان صوفیان این است که اهداف خود را بر اساس تفکر هم‌زیستی سازنده با جامعه و پیشرفت دوجانبه بنا کرده و این شرکت در راستای تصمیم‌ها، اقدامات و دستورهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و در کنار سایر شرکت‌های زیرمجموعه در این مسیر قدم برداشته است.
نجفی همچنین افزود: تمام تلاش این واحد تولیدی کمک به کاهش خطرهای احتمالی سیلاب در منطقه است.

 

کمک هلدینگ فارس و خوزستان به سیل‌زدگان

در پی دستور رضا جمارانیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین تمامی واحدهای سیمانی تابع از ابتدای بارندگی‌ها در کنار سایر نهادها با همه امکانات به‌ویژه با بکارگیری ماشین‌آلات سنگین و سبک درحال کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده هستند.
با توجه به وجود کارخانه سیمان فیروزآباد در یکی از محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان فارس، از سوی شرکت سیمان فارس نو که از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین وابسته به شستا است، تدابیری فوری اتخاذ شد.
این شرکت هم‌زمان با نخستین ساعات بارندگی با هماهنگی کامل با مسئولان محلی، پلیس راهور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره خدمات، پذیرایی و استفاده از ماشین‌آلات سنگین و لودرهاى امدادرسانی فعال شده است.
شرکت سیمان فارس نیز با توجه به استقرار در نزدیک محل وقوع سیل در شهر شیراز از نخستین دقایق بروز این حادثه با همه توان و تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان شرکت در آماده‌باش کامل بوده است. گروه‌های امدادی با تجهیزات کامل شامل لودر، کامیون و خودروهای کشنده و وسایل ارتباطی از ساعت‌های اولیه روزهای گذشته به حالت آماده‌باش درآمده و تاکنون مشغول عملیات امدادرسانی و نجات خودرو‌های گرفتار در سیلاب هستند.
گروه امدادی سیمان فارس با همکاری شهرداری شیراز، مسیر کمربندی جنوب غرب شیراز از ناحیه بلوار ایمان جنوبی که دچار آب گرفتگی شدید بود را بازگشایی و با هدایت سیلاب به گود خاکی، مسیر حرکت از جنوب غرب به سمت جاده بوشهر را بازگشایی کرد.
همچنین پیرو تشکیل ستاد بحران در شهرستان دورود تمامی ماشین‌آلات و رانندگان شرکت سیمان دورود به حالت آماده‌باش درآمده و با اعلام نماینده ستاد بحران، لودر، بیل مکانیکی، مینی‌لودر و بولدوزر شرکت به مناطق مشخص شده اعزام شده‌اند.
براساس این گزارش شرکت‌های سیمانی خوزستان، بهبهان، صوفیان، ارومیه، خزر، قاین، غرب، بجنورد، شاهرود، آبیک، سفید نی‌ریز، زنجان، ساوه و خاش با همه امکانات آماده کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده هستند.

 

اعزام ماشین‌آلات سنگین سیمان جوین

مدیرعامل شرکت سیمان جوین از اعزام و آمادگی تمامی ماشین‌آلات سنگین این کارخانه برای کمک و هدایت سیلاب در شهرستان جغتای خبر داد.
بهدین اورعی اظهار کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در مسیر‌های منتهی به روستاهای شهرستان جغتای و با همکاری مستمر با فرمانداری و ستاد مدیریت بحران این شهرستان، تمامی ماشین‌آلات سنگین کارخانه سیمان جوین شامل ۳ بلدوزر، ۴ بیل مکانیکی، ۳ لودر و ۲۲ کامیون در حالت آماده‌باش قرار دارند.
اورعی تصریح کرد: درحال‌حاضر یک لودر برای کمک به هدایت سیلاب مسیر روستای محمدیه و یک بولدوزر به همراه تعدادی نیروی انسانی نیز به روستا‌های الله‌آباد و کهنه اعزام و سایر نهاد‌ها نیز در صورت نیاز به سرعت وارد عمل خواهند شد.
وی همچنین از اعلام آمادگی نیروی انسانی شاغل در کارخانه سیمان جوین برای یاری رساندن به آسیب‌دیدگان خبر داد و افزود: تمام تلاش این واحد تولیدی کمک به کاهش خطرهای سیلاب در منطقه بوده است.

عناوین برگزیده