تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۳۸۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد خبر داد؛

دومین پایانه صادراتی استان یزد احداث می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از موافقت کارگروه توسعه صادرات استان یزد با صدور مجوز برای ایجاد دومین پایانه صادراتی در یزد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا علمدار یزدی با اشاره به برگزاری جلسه میز صادرات محصولات گلخانه‌ای ویژه خیار سبز که با محوریت استان یزد و مشارکت دستگاه‌های مرتبط در حوزه حمل و نقل، راهداری، گمرک و. استان‌های یزد، اصفهان، بوشهر و جنوب کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه شرح مشکلات صادرات محصولات گلخانه‌ای توسط رئیس انجمن گلخانه داران کشور مطرح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: محصولات گلخانه‌ای به دلیل محدودیت کانتینر‌های یخچال دار در کشور هم در داخل و هم در خارج از کشور با موانعی در حوزه حمل و نقل مواجه است.

وی همچنین از تصویب تاسیس یک شرکت حمل و نقل ویژه محصولات صادراتی گلخانه‌ای توسط اتحادیه گلخانه داران یزد خبر داد و گفت: این موضوع در دست پیگیری قرار گرفت و قرار است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه همراهی لازم را داشته باشد.

علمدار یزدی ادامه داد: بحث صدور مجوز دومین پایانه صادراتی استان نیز مطرح شده و موافقت کارگروه توسعه صادرات استان یزد را به دنبال داشته و در صورتی که سازمان توسعه تجارت مجوز را صادر کند، فعالیت آن آغاز خواهد شد.

گفتنی است؛ میز صادرات خیار با محوریت استان یزد با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در استان‌های اصفهان، بوشهر و جنوب استان کرمان برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده