تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۳۸۸۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵آذر ۱۴۰۰

‌می‌متالز - اونس جهانی طلا در بازار امروز ۱۷۸۷ دلار اعلام شد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دوشنبه ۱۵آذر یک میلیون و ۳۰۶ هزار تومان معامله شد.

به گزارش می متالز، قیمت اونس جهانی طلا با ثبات تقریبی قیمت امروز دوشنبه ۱۵آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۸۷ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۱ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز تغییری نداشت و امروز یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۳۰۶ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۵آذر ۱۴۰۰

کاهش ۲۰ درصدی قیمت طلا؟

چنانچه امروز قیمت اصل طلا گرمی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد، طلا فروش ۱۸ درصد اجرت، ۷ درصد سود و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کند و قیمت هر گرم طلا برای مصرف‌کننده یک میلیون و ۷۵۵ هزار تومان می‌شود. اما با اجرای این قانون قیمت طلا برای مصرف‌کننده یک میلیون و ۵۹۷ هزار تومان می‌شود.

حالا فروشندگان طلا امیدوارند که با حذف این مالیات از اصل طلا، تقاضای مردم برای خرید طلا بیشتر شود و بازار از حالت رکود خارج شود.

اما حذف مالیات از اصل طلا در حالی است که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت سکه امامی هم مرز ۱۳ میلیون تومان را رد کرده است.

به عبارتی می‌توان گفت اگرچه مالیات ۹ درصدی، قیمت طلای خریداری شده را مقداری افزایش می‌داد، اما علت اصلی رکود در بازار طلا، دریافت این مالیات نیست. بلکه جهش قیمت طلاست.

البته رئیس اتحادیه طلای کرج گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال قابل اجرا نیست. چرا که هنوز نحوه اجرای آن مشخص نشده و در عین حال بودجه کشور بسته شده است. بنابراین به نظر می‌رسد دریافت مالیات ارزش افزوده به سال آینده موکول شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده