تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۳۸۸۴۶
در نشست کمیسیون حمل‌نقل و لجستیک اتاق ایران مطرح شد

نحوه محاسبه حق توقف کامیون‌ها به اصلاح نیاز دارد

نحوه محاسبه حق توقف کامیون‌ها به اصلاح نیاز دارد
‌می‌متالز - در نشست کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک پوشش بیمه تکمیلی کامیون داران و نحوه محاسبه حق توقف کامیون‌ها بررسی شد؛ اعضای کمیسیون معتقدند که باید نحوه محاسبه حق توقف کامیون‌ها اصلاح شود.

به گزارش می‌متالز، نشست کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران برگزار شد؛ موضوع این نشست بررسی بیمه تکمیلی رانندگان و نحوه محاسبه حق توقف کامیون‌ها بود.

پوشش بیمه تکمیلی کامیونداران پیرو مصوبات شورای عالی امنیت کشور در سال ۱۳۹۷ برقرارشده بود؛ اما با ابطال مصوبه ۲۱۳ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری ملغی شد.

اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران معتقدند که این تصمیم به‌صورت شتاب‌زده و بدون دفاع شایسته ذینفعان صادرشده است و باید تمهیدات فوری برای احیای مصوبه یادشده فراهم شود.

برای همین اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران مقرر کردند کانون‌های انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی، و انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گزارش توجیهی لازم را تدوین و برای پیگیری از قوه قضائیه به کمیسیون ارائه کنند.

همچنین مقرر شد کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالا و انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گزارش توجیهی لازم را تدوین کنند، و برای پیگیری از قوه قضاییه به کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک اتاق ایران ارائه کنند.

موضوع بعدی این نشست اصلاح نحوه محاسبه حق توقف کامیون‌ها بود. این موضوع توسط اتاق ایلام مطرح‌شده بود. دلیل طرح این موضوع این بود که نحوه محاسبه حق توقف کامیون‌ها، با توجه به اینکه در شیوه‌نامه مورد تأیید کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی، و انجمن‌های صنفی کامیون داران پیش‌بینی‌های شده، اصلاح شود.

در این شیوه‌نامه توافق اولیه میان صاحب کالا از یک‌سو، شرکت حمل‌ونقل و کامیون دار از سوی دیگر صورت پذیرفته است؛ بنابراین صاحبان کالا با آگاهی کامل از وضعیت مقصد حمل (اعم از مقصد داخلی، مرزی و گمرکی)، می‌توانند با توافق اولیه با شرکت حمل‌ونقل و کامیون دار و درج توافق در بارنامه، حمل‌ونقل کالای خود به مقصد را پیگیری کنند.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده