تاریخ: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۳۹۰۱۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

احتمال نابود شدن نیم میلیون شغل در اروپا تا سال ۲۰۴۰ با برقی شدن خودرو‌ها

‌می‌متالز - نتایج یک مطالعه جدید توسط انجمن اروپایی تامین کنندگان خودرو (CLEPA) نشان می‌دهد که با ممنوعیت ساخت خودرو‌های دارای موتور‌های احتراق داخلی و حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، نیم میلیون شغل در اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ از بین خواهد رفت.

به گزارش می‌متالز، نتایج یک مطالعه جدید توسط انجمن اروپایی تامین کنندگان خودرو (CLEPA) نشان می‌دهد که با ممنوعیت ساخت خودرو‌های دارای موتور‌های احتراق داخلی و حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، نیم میلیون شغل در اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ از بین خواهد رفت.

این بررسی که توسط شرکت پی‌دبلیوسی PwC انجام شد، نشان می‌دهد که بیش از دو سوم از این مشاغل ممکن است در دوره ۲۰۳۰-۲۰۳۵ ناپدید شوند و این امر موجب می‌شود جبران که "تأثیرات اجتماعی و اقتصادی" ناشی از بیکاری گسترده دشوار شود.

در این گزارش همچنین آمده است که با این حال، ۲۲۶ هزار شغل جدید در بخش تولید قطعات الکتریکی ایجاد خواهد شد که تعداد خالص از دست رفتن مشاغل را به حدود ۲۷۵ هزار نفر در چند دهه آینده کاهش می‌دهد.

بر اساس داده‌های این انجمن اروپایی، بخش‌های تولید خودرو در ۱۳ کشور عضو اتحادیه اروپا بیش از ۵ درصد از کل اشتغال بخش تولید در این کشور‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از این کارگران توسط تامین کنندگان خودرو به کار گرفته شده اند.

سیگرید دی وریس، دبیر کل انجمن اروپایی تامین کنندگان خودرو گفت: نیاز‌های جامعه برای یک رویکرد یکپارچه بسیار متنوع است.

وی افزود: استفاده از فناوری‌های هیبریدی، هیدروژن سبز و سوخت‌های پایدار تجدیدپذیر، نوآوری را در حالی ممکن می‌سازد که ما صنعت خودرو را در دهه‌های آینده دوباره تعریف می‌کنیم.

گزارش CLEPA در حالی منتشر شد که اوایل سال جاری میلادی، کمیسیون اروپا اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۵، ۱۰۰ درصد از انتشار گاز دی‌اکسید کربن را از خودرو‌های جدید حذف کند.

این سیاست عملاً فروش وسایل نقلیه با سوخت فسیلی را پس از این تاریخ ممنوع می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده