تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۲۳۷۷۱۳

شیائومی خودروی برقی می‌سازد/ رقبای شیائومی چه شرکت‌هایی هستند؟

‌می‌متالز - غول چینی گوشی‌های هوشمند به طور رسمی قرارداد همکاری خود را برای ساخت کارخانه تولید اتومبیل برقی در پکن امضا کرد.

به گزارش می‌متالز، کمپانی شیائومی قرارداد همکاری را با کمیته اجرایی اقتصاد و فناوری پکن برای ساخت کارخانه خودروسازی امضا کرد. طبق بیانیه‌ای که روز شنبه اعلام شد، شیائومی که تاکنون در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت داشته است، رسما قرار همکاری را برای تولید اتومبیل در پکن منعقد کرد.

شیائومی آخرین شرکت فناوری است که به حوزه جدید ماشین‌های برقی چین پیوسته است. این کمپانی در ماه مارس امسال وعده داد که در طول ده سال آینده ۱۰ میلیارد دلار در بخش ماشین‌های برقی سرمایه‌گذاری کند. شش ماه بعد این کمپانی ثبت تجاری بخش ماشین‌های برقی خود را تکمیل کرد. ماشین برقی شیائومی نقطه عطفی برای ورود این کمپانی به بخش خودروسازی است.

میزان تولید

کارخانه جدید توانایی تولید ۳۰۰ هزار خودرو برقی در سال را خواهد داشت. این کارخانه در دو فاز مختلف ساخته می‌شود. شیائومی همچنین بخش‌های فروش تحقیقات خود را در آژانس توسعه اقتصادی چین راه اندازی خواهد کرد. در بیانیه روز شنبه، مدیر عامل این کمپانی پیش بینی کرد کارخانه جدید تا سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برسد. شیائومی در گزارش مالی مربوط به سه ماه سوم سال خود نشان داد که این کارخانه با بیش از ۵۰۰ نفر نیرو به آرامی در حال پیشروی است.

در دهه گذشته چین به بزرگترین بازار خودرو‌های برقی تبدیل شده است. مساله‌ای که بسیاری از کمپانی‌های بومی و خارجی را برای ورود به این حوزه جذب می‌کند. علاوه بر شیائومی خودروساز‌های برقی دیگری همچون NIO و Xpeng و کمپانی‌های خارجی مانند تسلا درحال افزایش ظرفیت تولید خود در چین هستند.

بر اساس آمار انجمن خودروسازان چینی، فروش خودرو‌های برقی در ده ماه اول سال ۲۰۲۱، ۲/۵۴ میلیون دستگاه بود. رقمی که نسبت به سال گذشته ۱۸۰ درصد افزایش یافت. این انجمن پیش‌بینی کرد که فروش این خودرو‌ها تا پایان سال می‌تواند به سه میلیون دستگاه برسد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده