تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۴۲۷۳۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

دومینوی کاهش تسلای تولید چین

‌می‌متالز - فروش خودرو‌های برقی تولید چین تسلا در ماه می‌ به دلیل کاهش تولید کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، داده‌های انجمن خودرو‌های مسافری چین نشان داد که فروش خودرو‌های برقی تولید تسلا در چین با ۶.۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۷۲ هزار و ۵۷۳ دستگاه در ماه می‌ رسید که کاهش سالانه را برای دومین ماه افزایش داد.

این کاهش پس از افت ۱۸ درصدی در آوریل رخ داد که افزایش ۰.۲ درصدی در ماه مارس را معکوس کرد، زیرا خودروساز آمریکایی از مارس تولید مدل Y را با درصد دو رقمی در کارخانه خود در شانگ‌های کاهش داده است.

کاهش تولید که رویترز در اواخر ماه می‌ گزارش کرد، برای رسیدگی به تقاضای ضعیف برای پرفروش‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین مدل آن در چین است. تحویل خودرو‌های مدل ۳ و مدل Y ساخت چین نسبت به آوریل ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارش رویترز، بی‌وای‌دی، رقیب چینی با سری Dynasty و Ocean از خودرو‌های برقی و پلاگین هیبریدی خود، در ماه می ۳۳۰ هزار و ۴۸۸ دستگاه خودروی سواری فروخت که ۳۸.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
بیست و هفت روز پیش
بیست و هفت روز پیش
بیست و هفت روز پیش
بیست و هفت روز پیش
بیست و هفت روز پیش
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد